van der Horst

24H2CV: Het zal spannen tussen de beste C1's

C1 Racing Cup
C1 Racing Cup
Ze zullen met een zestigtal deelnemers zijn op de startgrid van de 24H2CV/C1, en het staat nu al vast dat hun race zal worden beslist…in de sprint! Op amper enige jaren tijd wierp de C1 Racing Cup zich op als de perfecte aanvulling op de 2PK en Dyane wagens in de traditionele etmaalrace in de herfst. En in deze editie 2022, is de kwaliteit van de deelnemende teams zonder enige twijfel zo groot, dat de strijd enorm belooft te worden!
  • Qvick Motors
Herinnert u zich nog wat er twaalf maanden geleden gebeurde? Terwijl de #228 Gaban Motorsport richting de zege leek te gaan, kenden de gebeurtenissen een ommezwaai op het allerlaatste moment en was het de #232 Néo-Speed by Kimy Racing die toch won! Het verschil tussen de beste C1 wagens was bij het vallen van de finishvlag...7 seconden! En dat houdt de belofte in van een kletterende revanche…
 
Deze nieuwe wedstrijd voor de zege in de 24H2CV/C1 begint op zaterdag, klokslag 17u30. En zoals verwacht zullen de helden van 2021, of ze nu het geluk aan hun zijde hadden of niet, opnieuw van de partij zijn. Op de #228 Gaban Motorsport zullen Andy Gaban, Lancelot en Maxime Alsteens meer dan ooit vastbesloten zijn om op zondag nog een stapje hoger op het podium te eindigen. En op de #232 Néo-Speed by Kimy Racing zullen Laurent Do, Massimo Petralia, Christophe Devis en Thierry Le Leu zeker hun eigen verwezelijking willen herhalen…
 
C1 Racing Cup
C1 Racing Cup
Maar kijk! De deelnemerslijst van de C1 is buitengewoon en de stuurwiel-artiesten, of ze nu op de Belgische scene of internationaal opereren, hebben allemaal hun redenen om de gevestigde waarden te doen wankelen. Om te beginnen met Citropol, die vorig jaar al op het podium stonden, en waarvan de jonge mecaniciens van het ‘Citropol Youngers Team’ zich zullen ontfermen over de #240 van François Jeukenne, Philippe en Julien Lorquet, maar eveneens over de #260 die wordt gedeeld door Pascal Gaban, voormalig winnaar van het WK Rally in Groep N, Fred ‘Krugger’, gerennomeerd in het wereldje van het moto design, en Smaël Haddouche.
 
Heetgebakerde ploegen vindt men ook in de andere garages, met de #219 KMD 219 van Thomas Vanloocke, Chloé Van Hove, José Close en Eric Van Bael, de #223 Kimy Racing van Régis en Arnaud Matot bijgestaan door Michel Delvaux, de #230 Revteam by Kimy Racing van Gaël Frère, Julien Lefevre-Bauthière, Hughes Thomas en Olivier Grevesse, de #245 GSL Racing van Stéphane Lémeret, Kevin Caprasse, Nicolas Bever en Arnaud Tsedri, de #248 KG Racing by Beaufort van Philippe Soussan, Julien Collette, Lorenzo Donniacuo en Kevin Balthazar, de #257 Mecaperformance van Christophe Cagnina, Jérémy Mathys, Jonathan Dufrasne, Romain Demeyer en Olivier Fontana, de #258 Canal Performance van Manu Canal-Robles, Steve Gathy, Goran Selak en Maverick Dessy, de #266 BRV-Racing van Bruno Vermeeren, Frédéric George, Sam Marcoen en Kenny Herremans, de #276 Oeste Kart Verde van Tristan Földesi, Calvin De Groot, Fabrice Cornelis en Mathias Ronzani…zonder uiteraard nog de #261 PCH Automotive te vergeten, met Pierre-Cédric Henry en Mika Lottefier die vergezeld zullen worden door Grégoire Munster en… Stéphane Lefebvre, ex-fabrieksrijder voor Citroën in het WRC, recent winnaar in WRC2 in de Ypres Rally, en de toekomstige kampioen van België. Een explosieve cocktail, zei u?
 
C1 Racing Cup
C1 Racing Cup
De felle strijd die zal woedden tussen de top teams kan echter  toelaten aan de outsiders, die eveneens specialisten zijn van de C1 Racing Cup, om geleidelijk aan op te klimmen in het klassement. Dan denken we aan de teams als Munsters-Munsters (#204 BJ Racing by Kimy Racing), De Wit-Van Hercke-Agenais-Seeuws (#206 FSA), Mourialme-Biar-Rassel (#213 KMD 2013), Priarolo-Olivier Renaud-Rigo-Busin-De Maeyer (#214 High Tech Racing), Belens-Kistemann-Gerome-Gerome-Bacquelaine (#271 Raidillon Racing Team), Pirlet-Lallemand-Flohimont-Pirlet-Lays (#221 FloRacing), Laloux-Cheriet-Chambon-Laloux-Mathon (#223 Ca Roule Racing), Vaeremans-Lammens-Thaens-Houben (#231 Skylimit Racing Team by Gaban Motorsport), Asnong-Lauer-Putz (#233 KMD 233), Kousen-Meauxsoone-Muraille-Beaupain (#237 AG Racing Box 237), Vandermeulen-Vandermeulen-Durand-Donnay-Gustin (#239 Ecurie Francorchamps), De Mol-Thunissen-Van Leer (#249 Molsen Racing), Boveroux-Lietart-Boveroux-Goffinet (#250 Crash Test by Kimy Racing), Lemmens-Beaufort-Lefin-Lavigne (#251 Beaufort Racing), Sordini-Palmiotta-Ragonesi-Mondini (#255 FF Motorsport), Dries-Hilgers-Lenges (#262 HD Racing), Draps-Beeckman-Tangeten (#270 CGS-SpliCar), Baert-Bijnens-Mertens-De Vlaeminck (#271 Oeste Kart Laranja), Henrioulle-Croes-Debras-Lefebvre (#274 Berode 1), Wouters-Van de Plas-Lagrange-Biscop-Wijers (#278 Lagrange 1), enz. De lijst is verre van volledig…
 
Vermelden we nog de aanwezigheid van Kevin en Jonathan Borlée, de sterren van de atletiek, aan de zijde van Michel en Sébastien Leempoel op de #279 Classic and Tastefull Racing by Kimy Racing), en ook van een sterk contingent aan vrouwen met Chloé Van Hove, Evelyne François, Margaux Liagre, Audrey Van Ham, Kissy Van den Plas, Romy Biscop, Sonia Gysembergh, Victoire Lémeret, enz. Het is een bewijs dat de C1 Racing Cup van die aard is dat het rijders van zeer verschillende pluimage aantrekt…
 
U had het al begrepen. Het zal een snugger iemand moeten zijn die een tiercé kan geven van deze wedstrijd. De laatste rustige dagen gaan nu in, voordat de storm zal losbarsten, een storm die helemaal in tegenstelling staat tot de weersverwachtingen, die veel aangenamer zullen zijn. Het zal er warm aan toegaan…

24H2CV



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Circuit Nationaal op woensdag 26 oktober 2022.
  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2023 Autosport.be - Contacteer ons