van der Horst

25H VW Fun Cup: Vervisch plaatst het McDonald’s Racing in pole position

VW Fun Cup
VW Fun Cup
De B&O Play Super Pole van de 25 Hours VW Fun Cup is zoals verwacht zeer spannend verlopen. Het waren weerom de tien snelsten in de kwalificaties die mochten beginnen aan één snelle gechronometreerde ronde, die dus zou beslissen over de « B&O Play Super Pole ». Naast het versieren van de beste startplaatsen, kon de Top 3 ook aanspraak maken op prachtige prijzen die aangeboden werden door Bang & Olufsen, de partner van deze zeer bijzondere krachtmeeting.
Nadat hij tijdens de kwalificaties  al de snelste bleek, tekende Frédéric Vervisch in de B&O Play Super Pole voor een uitermate snelle ronde. Met 2’59’’669 was hij de enige die onder de drie minuten dook. « Vorig jaar vond ik niet dat ik een goede ronde had kunnen afwerken, » stelde de man uit Kortrijk. « Nu ging alles veel beter. Ik ben dan ook zeer tevreden dat ik voor de tweede keer de pole position kan schenken aan de mensen van het McDonald’s Racing. Maar ik denk dat het een harde en vooral lange race gaat worden! »

Morgen, 16u50, zal Fred Vervisch naast  zich op de startgrid de #280 van Socardenne terugzien, die tijdens de B&O Super Pole bestuurd werd door de jonge Kevin Balthazar. Vorig jaar zat hij nog op de winnende auto bij het Allure Team 2 en nu vervoegde Kevin Caprasse de rangen van het Leader Racing, goed voor een 3de plaats, juist voor Edouard Mondron, in de #277 d’Allure Team 2.  De laureaten van 2014 in de 25 Hours VW Fun Cup bleven nipt de meerdere van het Franse SPI, dat voor de B&O Play Super Pole kon rekenen op Alain Ferté.

Maxime Soulet kloeg over een niet het volle pond draaiende motor en kwam niet verder dan een 6de plaats, maar wel één plaatsje beter dan Italiaan Claudio Cappelli (8Ks Corse Team),  de ex- 25 Hours-laureaten Pierre-Yves Corthals (Mega Fun Team) en Manu Nava (Acome Racing) en tenslotte Jonathan Vanderzijl (Poison Ivy – 4 Race). Achter het stuur van de auto van de Belgian VW Club hadden BV’s Niels Albert, Louis Talpe en Ruben Van Gucht even zicht op de Top 10 en dat hadden zij te danken aan teammaats Bert Longin et Anthony Kumpen.

Bij de Tweezitters ging tijdens de gewone kwalificaties de « pole » naar de #342 van het Milo Racing 2 (Gernaey-Fedorenko-Jacques-Da Palma-Rizzo-Nivarlet-Nevers) voor de #306 van Partners Guest Car (Beulen-Desaeger-Galand-Laffite-Rosoux-Mathy-Abrams-Tsamère-Kuppens) en de #371 van het Team ComToYou (Baert-Hooreman-Henderick-Evrard-Nothomb).

Na een laatste warm-up om 9u00 is het met ongeduld wachten op de start van wat ondertussen bekend staat als de langste etmaalrace ter wereld. De zon zal alvast van de partij zijn en afspraak wordt gegeven klokslag 16u50 !

Qualifying : 1. McDonald’s Racing (Vervisch-Detavernier-Gerard-Van Oppens-Bouillon) 2.59.669 ; 2. Socardenne (Nivarlet-Balthazar-Martin-Verbist) 3.00.518; 3. Leader Racing (Caprasse-Doutrepont-Cencetti-Vanoli-Van Cutsem) 3.00725; 4. Allure Team 2 (Bollen-Caprasse-Mondron-Mondron) 3.01.022 ; 5. SPI (Illiano-Ferté-Gervoson) 3.01.285 ; 6. Colson Racing (Crosset-Gressens-Jacquemin-Soulet) 3.02.150 ; 7. 8KS Corse Team (Capelli-Zorza-Sordini) 3.02.206 ; 8. Mega Fun Team (Corthals-Delepine-Pirson-Pirson-Boulanger) 3.02.226 ; 9. Acome Racing (Nava-Charlier-Delrez-Vanhakendover) 3.02.352 ; 10. Poison Ivy – 4 Race (Debrus-Van der Zijl-Perdieus-Debrus-Fontaine) 3.03.163 ; 11. Belgian VW Club (Kumpen-Longin-Van Gucht-Talpe-Albert-Hopman) 3.00.340 ; 12. Milo Racing 1 (Servais-Baudart-Dandrifosse-Baugnet-Soussan) 3.00.238; 13. Leopard (Verney-Frijns-Richelmi-Feidt) 3.00.381 ; 14. Allure Team 1 (Bouvy-Piron-Dermont-Radet-Donniacuo) 3.00.410; 15. M3M (Verdonck-Ludwig-Renmans-Reip) 3.00.494 ; enz.

Kronos Press



  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons