6H Nürburgring: Computer geeft Aston Martin BoP-voordeel na Le Mans-zege
Na een onverwachte overwinning in de 24 uren van Le Mans wordt de Aston Martin Vantage V8 GTE bevoordeeld in de meest recente Balance of Performance aanpassingen. In de aanloop naar de FIA WEC 6 Hours of Nürburgring wordt voor het eerst gebruik gemaakt van een geautomatiseerd BoP-proces, gebaseerd op een algoritme dat door de ACO werd ontwikkeld in samenwerking met de constructeurs. De data die in Le Mans werd vergaard werd echter niet in beschouwing genomen, gezien de specifieke aard van het Franse circuit.
Aston Martin Racing is de enige constructeur in GTE-Pro die een beroep doet op Dunlop rubber, iets wat de Britse autobouwer duidelijk parten speelde in de eerste twee wedstrijden maar in Le Mans een voordeel bleek te zijn. In vergelijking met de manche te Spa zal de Vantage V8 in de Eifel 20kg lichter zijn en bovendien een iets grotere restrictor van 0.1mm mogen installeren. Ten opzichte van Le Mans is het verschil -5kg en +0.2mm. Voorts onderging enkel de Ford GT nog een wijziging, met 20kg extra aan boord. Vermelden we tot slot nog dat Aston Martin in GTE-Am dan weer een 0.2mm kleinere restrictor meekrijgt.