van der Horst

Acura debuteert nieuwe Evo in 2022, Lexus wacht af

#77 Acura NSX GT3 of Rodrigo Sales and Matt McMurry, Compass Racing
#77 Acura NSX GT3 of Rodrigo Sales and Matt McMurry, Compass Racing
De Honda NSX GT3 en Lexus RC F GT3 zijn zeldzaam geworden op de Europese circuits, maar vooral over de NSX GT3 uitte Bertrand Baguette nog hoop dat de wagen niet zal verdwijnen. Dat zal absoluut niet het geval zijn, althans in Amerika. Acura, de Amerikaanse tak van Honda, heeft namelijk bekendgemaakt dat er volgend jaar een tweede Evo voor de NSX GT3 zal verschijnen. Ondertussen mikt Toyota, en dus ook Lexus, naar 2024, al staan daar wel nog wat vraagtekens achter.
  • St. Paul
Terwijl de vorige Evo voor de NSX GT3 nog door JAS Motorsport werd uitgevoerd, werd er ditmaal samengewerkt met Honda Performance Development om de nieuwe evolutie van de wagen te ontwikkelen. Naar eigen zeggen zal er amper iets veranderen en zal het meer om een aantal kleine upgrades gaan tegenover de huidige generatie. Dat geldt voor zowel de wagens met de Acura-badge, als die met de Honda-badge. Hiermee krijgt de wagen zijn tweede Evo-kit in zes jaar tijd.

Lexus RC-F GT3 - AIM Vasser Sullivan
Lexus RC-F GT3 - AIM Vasser Sullivan
Lexus daarentegen zit met twijfels over de volgende stap voor hun GT3-project. De huidige RC F GT3 debuteerde in 2016 op Amerikaanse bodem. Het was eigenlijk nooit de bedoeling, of althans niet meteen, om met de wagen te racen, maar sindsdien is het steevast een kanshebber op de titel in het IMSA WeatherTech Sportscar Championship. Op dit moment overweegt men bij Toyota wat de volgende stap is, waarbij ten vroegste op 2024 gemikt wordt. Veel zal afhangen van welk model er dan zal gebruikt kunnen worden om de GT3 op te baseren. Belangrijke kanttekening: de huidige wagen is nog gehomologeerd tot 2026 op zijn minst.

Foto's: Fanatec GT World Challenge America by AWS - AIM Vasser Sullivan



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in FIA GT3 op zaterdag 24 juli 2021.
  • G&A Motors Motorsport

Copyright 2000-2021 Autosport.be - Contacteer ons