van der Horst

Assen Finaleraces: Nabeschouwing EMG Motorsport

EMG Motorsport is afgelopen weekend met brio geslaagd in een moeilijke opdracht, want zowel met de Renault Clio III van Wiebe Wijtzes als met de Porsche 997 Cup van Patrick Lamster en Donald Molenaar werd de klassentitel behaald in de Supercar Challenge. Voor Patrick Lamster was het trouwens al de tweede titel in de GTB-klasse in een tijdspanne van drie jaar. Ook Bas Schouten en Huub Delnoij reden zich in de kijker met de BMW E92 M3 van het team uit het Belgische Neeroeteren en boekten op zaterdag een zege in de klasse SuperSport. Als we alles op een rijtje zetten, dan mogen we zeker en vast stellen dat het ´kleine´ team van Edgard Terium afgelopen seizoen toch wel grote dingen heeft laten zien in drie diverse en sterk bezette klassen van de Supercar Challenge…
De ´oude frikandel´ - zoals Patrick Lamster zijn Porsche 997 Cup maar al te graag noemt - scoorde een tweede titel in drie jaar. “En dat is in zeer grote mate te danken aan het feit dat de crew van EMG Motorsport steeds een perfect voorbereide wagen afleverde aan de rijders”, opent Patrick Lamster zijn betoog. “Voor een vrij klein team als EMG Motorsport is het een hele opdracht om telkens drie wagens klaar te stomen voor de raceweekends in de Supercar Challenge, maar toch slagen ze daar zeer goed in. Ik weet dat het veel bloed, zweet en tranen gekost heeft en kan dan ook enkel Edgard Terium en de voltallige ploeg van EMG Motorsport dankbaar zijn voor deze tweede titel in de GTB-klasse. Anderzijds kon ik dit jaar rekenen op snelle en betrouwbare teamgenoten. Zowel Donald Molenaar als Kris Cools leverden sterke prestaties af en vanzelfsprekend gaat mijn dank ook uit naar hen. Ik heb van hen veel geleerd en met beide rijders was de samenwerking optimaal. Dat motiveert me enkel maar om mijn hobby in de racerij verder te zetten, maar wat het volgend jaar precies zal worden is nu nog een open vraag.
 
Met Wiebe Wijtzes heeft EMG Motorsport dit jaar nog een tweede kampioen in huis. Wijtzes reed met de Renault Clio III een sterk seizoen in de klasse Sport en was voor de afsluitende race al zeker van de titel. “Ondanks dat mijn naaste concurrent in Assen pech kende, meen ik toch te mogen zeggen dat ik met zes overwinningen dit seizoen de titel niet gestolen heb”, aldus Wiebe. “Ook ik kende mijn deel van de pech, maar EMG Motorsport slaagde er telkens in om de wagen op het juiste moment klaar te hebben. Als ik in de wagen zit, dan ben ik ook iemand die niet rekent of telt, want ik race steeds om het onderste uit de kan te halen. Dat kan enkel als je team ook in je gelooft en bij EMG Motorsport was de ontlading dan ook groot toen ik op zaterdag over de finish reed. Dat mag ook wel, want zonder hen was dit natuurlijk niet gelukt. Ik wens Edgard en alle medewerkers dan ook uitvoerig te bedanken voor dit schitterende seizoen in het mooie kampioenschap dat de Supercar Challenge is.
 
Naast de twee titels mocht EMG Motorsport afgelopen weekend ook een overwinning vieren in de klasse SuperSport met de BMW E92 M3 van Bas Schouten en Huub Delnoij. Een overwinning die voor teambaas Edgard Terium zonder enige twijfel veel zal betekenen na een seizoen vol ups en downs met deze wagen. Edgard is dan ook ontegensprekelijk een tevreden man, maar tevens ook een realist. “Alleen kan je iets, maar niet alles. Dit zijn dan ook resultaten en titels die toebehoren aan het volledige team, van de rijders tot de mechaniekers, van de logistiek tot de catering, zonder daarbij ook de sponsors te vergeten. Het belangrijkste is echter dat we een hechte vriendengroep zijn, en dat maakt EMG Motorsport tot een sterk team. Op naar volgend seizoen, al is de kans niet onbestaande dat we met de BMW E46 M3 van de gebroeders Franssen ook nog de Race Promotion Night afwerken dit jaar.

EMG Sport Press



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Supercar Challenge op woensdag 21 oktober 2015 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Formido Finaleraces.
  • Powerkit.shop

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons