van der Horst

Baku: Antonio Giovinazzi wint chaotische hoofdrace

Podium race 1 Baku
Podium race 1 Baku
In een chaotische race gekenmerkt door verschillende aanrijdingen moest de safetycar niet minder dan viermaal de piste opkomen. De hoofdrace voor de GP2 serie werd uiteindelijk gewonnen door Antonio Giovinazzi (Prema Racing). Sergey Sirotkin (ART GP) en Raffaele Marciello (Russian Time) pakten de overige podiumplaatsen. Niettegenstaande een opgave behoudt Norman Nato de leiding in de tussenstand.
  • De Swert Opticiens
Antonio Giovinazzi vertrok van op de pole maar verloor bij de start vier plaatsen. De Italiaan slaagde er echter terug op te klimmen naar de kop van de race om uiteindelijk te winnen met een seconde voorsprong op Sirotkin. Verder in de top vijf vinden we nog  Raffaele Marciello, Oliver Rowland (MP Motorsport) en Mitch Evans (Campos Racing).

Veel schade tijdens race 1
Veel schade tijdens race 1
De safetycar moest een eerste keer de baan op vlak na de start omdat er zich veel brokstukken op de baan bevonden.  Daarna was er een aanrijding tussen Pierre Gasly (Prema Racing) en Norman Nato (Racing Engineering), Gasly werd daarna nog geraakt door Sergio Canamasas (Carlin). Nadien was er nog een aanrijding waarbij opnieuw Nato betrokken was, ditmaal kwam de Fransman in aanraking met Jordan King (Racing Engineering) en moest hij de race verlaten. Ook Arthur Pic (Rapax) werd het slachtoffer van een aanrijding met een safety car als gevolg, de Fransman gaf op na een contact met Artem Markelov (Russian Time). Slechts tien wagens bereikten de meet.

GP2, Baku, uitslag race 1:

01. Antonio Giovinazzi (Prema Racing) 26 ronden in 1u03:05.420
02. Sergey Sirotkin (ART GP) +1.233
03. Raffaele Marciello (Russian Time) +1.343
04. Oliver Rowland (MP Motorsport) +2.141
05. Mitch Evans (Campos) +2.628
06. Nobuharu Matsushita (ART GP) +3.110
07. Sean Gelael (Campos) +5.808
08. Daniël de Jong (MP Motorsport) +6.663
09. Luca Ghiotto (Trident) +7.058
10. Gustav Malja (Rapax) +7.595

Foto's: GP2 Series
 



  • LTF

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons