van der Horst

Barcelona: Nabeschouwing van Gilles Magnus

De finale van het kampioenschap France de Formule 4 werd voor Gilles Magnus geen meevaller. Na de zeer geslaagde test in de Formula Renault 2.0, duurde het weekend in Barcelona niet lang voor Gilles Magnus.
« De tweede vrije training verliep nog zeer goed », aldus de Antwerpenaar van 7 jaar. « Ik werd tweede voor Yifei Yé en achter een rijder met betere banden. »
 
De kwalificatie verliep ook goed, met een derde plek op 12 duizendstend van de eerste lijn. « De polepositie zat erin, maar het was dansen op een slappe koord met de slicks op een natte piste. Ik ben in mijn elan een paar maal onderbroken door de rode vlag en ik was één van de eerste die de sessie afsloot, nooit goed op een opdrogende piste. »
 
Maar op het ogenblik dat de mecaniciens van de Auto Sport Academy de race aan het voorbereiden waren, merkten ze op dat het chassis stuk was en wat volgde was een forfait…
 
« Blijkbaar is er iets gescheurd door over de nieuwe curbstones van het Spaanse circuit te gaan en een verantwoordelijke van Signatec vertelde dat racen omwille van de veiligheid niet aan te raden was. Het probleem situeerde zich te dicht bij de rolkooi. Je kameraden zien racen en zelf niet meedoen, is niet leuk, zeker als je voelt dat een goed resultaat er wel in zat. Dat maakt nu eenmaal deel uit van de sport. Gelukkig had ik voldoende marge om mijn tweede plek in het kampioenschap veilig te stellen. »
 
Een tweede plek die ook goed was voor de titel van Frans kampioen Formule 4.
 
« Het weekend kreeg nog wel een leuk vervolg », weet Gilles. « De Chinees Yifei Yé reed al voor de tweede maal en is dus kampioen Junior (minder dan 16), maar de titel van Frans kampioen, weggelegd voor de beste rookie, komt mij toe. Het is allemaal wat vreemd, maar je hoort me niet klagen. De beurs van 100.000 euro voor de kampioen van de Academy is wel voor hem. »
 
De titel zou alvast moeten helpen om volgend seizoen Gilles Magnus in de Formula Renault 2.0 te zien.
 
« Het budget voor de Eurocup is erg hoog. De testen voor 2017 zij al aan de gang en je mag niet meer testen na 15 december. We hebben eerder de NEC FR2.0 op het oog en ik zou volgend seizoen weer voor de podia willen meestrijden. »
 
 Gilles Magnus Press
 



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Circuit Internationaal op dinsdag 8 november 2016 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Barcelona.
  • Powercars

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons