van der Horst

Belgische sponsor stapt in bij BMW

Jens Marquardt (motorsportdirecteur BMW) en Jean-Pierre Lutgen (algemeen directeur Ice-Watch)
Jens Marquardt (motorsportdirecteur BMW) en Jean-Pierre Lutgen (algemeen directeur Ice-Watch)
Het gebeurt nog slechts zo zelden dat een Belgisch bedrijf zich aan de sponsoring van een internationaal autosportprogramma waagt, dat het de moeite loont om er even bij stil te staan wanneer dat nog eens gebeurt. Het logo van de Belgische uurwerkenfabrikant Ice-Watch zal dit jaar te zien zijn op de BMW M3 DTM van Marco Wittmann.
  • Prospeed Competition
De kleuren van Ice-Watch zullen dit jaar de motorkap, het dak en het kofferdeksel tooien van de BMW #21 van het BMW Team MTEK, waarmee Marco Wittmann zijn debuut zal maken in het gerenommeerde DTM kampioenschap. Daarmee maakt deze Belgische merknaam een opmerkelijke entree in één van de meest spectaculaire toeringwagen kampioenschappen die deze aardbol rijk is. Ice-Watch gebruikte al enige tijd de autosport om zijn merknaam bekendheid te geven, zo was de naam van de uurwerkenfabrikant  onder meer te zien op de auto’s van het Marc VDS Racing Team alsook verleden jaar op de Formule Renault 2.0 van Stoffel Vandoorne, maar het is de eerste maal dat de zaken zo groots worden aangepakt.

BMW Motorsportdirecteur Jens Marquardt vindt het een logische keuze dat een merk van uurwerken zijn naam verbindt aan de autosport, daar tijd toch een belangrijke factor is in de autosport. Gewonnen of verloren seconden zijn immers belangrijk zowel bij de kwalificatie als in de race en ook bij de pitstop is tijd een niet te miskennen factor. De keuze voor sponsoring in het prestigieuze DTM kampioenschap past dan ook in de marketingstrategie van Ice-Watch en het feit dat het de jongste van de BMW-telgen steunt, onderstreept nog extra die dynamiek. Natuurlijk zal Ice-Watch een speciale aan BMW opgedragen horlogecollectie op de markt brengen. Ook de CEO van Ice-Watch is tevreden met de samenwerking aangezien de autofans volgens hem BMW nog altijd vereenzelvigen met innovatie, sportiviteit, design en degelijkheid en de samenwerking het imago van het merk als ontwerper van trendy horloges enkel kan versterken. Laten we bovendien hopen dat de aanwezigheid van een Belgische sponsor het Duitse merk er toe aanzet om te overwegen om ook zijn pas aangeworven rekruut Maxime Martin, de kans te geven om in te stappen in de BMW M3 DTM...

Foto: BMW AG



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Deutsche Tourenwagen Masters op donderdag 28 februari 2013.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons