Benelux Open Races: Vincent Abril en Cesar Ramos (WRT Test Masters) voor de eer - Bollen, Caprasse en Mondron (Allure Team 2) voor de punten!
Het was wachten op de eerste pitstops om meer duidelijkheid te krijgen over de exacte posities en ook de eerste problemen vast te stellen… Nadat Stéphane Lémeret andermaal een uitzonderlijk sterke prestatie neerzette, viel de #365 Carpass LRE by DRTweg met een lekke band en een beschadigde ophanging. Erger overkwam Gérald Delepine, die het pitstraatje vervoegde in een interventieauto nadat de #271 Leader Racing 1 een wiel verloor! Het was het signaal voor de eerste Code 60 (neutralisatie), hetgeen in het nadeel uitdraaide voor de #274 Allure Team (Bouvy-Donniacuo-Schmetz-Grivegnée), de #150 WRT Test Masters (Ramos-Abril), de #4 Côté Passion (Debrus-Baudart-Charlier) en de #44 MTE Jac Motors (Jaspers-Nulens-De Frahan-Janssens): zij werden bedacht met een Stop & Go van 10 seconden voor het niet respecteren van de bewuste Code 60 !
Ondanks dit nadeel bleef de #150 WRT Test Masters de baas van de #277 Allure Team 2, en begon Vincent Abril aan de laatste 80 minuten met een voorsprong van slechts 7 seconden op de beste vertegenwoordiger van het team van Jean-François Olivier. In alle regelmaat slaagden de vaste waarden in GT erin om het verschil te maken en met een verschil van 25 seconden te zegevieren van Bollen-Caprasse-Mondron, die wel de volle punten pakten, vermits de #150 buiten klassement deelnam.
Achter de twee tenoren liet Fred Vervisch teammaats Van Oppens, Bouillon en Tavernier toe een Top 3 te scoren en de punten van een 2de plaats te schenken aan de #260 McDonald’s Racing. De groen-gele bolide bleef daar de baas van de #19 Colson Racing for Michel Simul van Crosset en Gressens. De Top 6 werd vervolledigd door de beste ploegen van AC Motorsport met de #59 van Quédé-Leburton-Weisshaupt en de #65 de Ryhon-Godard-Krueger, die de auto van WRT, de #173, toevertrouwd aan De Borman, Lalmand, Van Riet en Cartenian, voorafging. Geplaagd door technische problemen diende de #274 Allure Team van Bouvy-Donniacuo-Schmetz-Grivegnée vrede te nemen met een 8ste plaats.
De VW’s Fun Cup van de 3de generatie domineerden de eerste rijen van het startveld en het was zeer boeiend om de strijd in het oog te houden tussen de snelste bolides TDI (Evo2). De #271 Leader Racing 1 verscheen snel aan de spits, terwijl de Italianen van de #258 8KS Corse Team (Zorza-Cappelli-Sordini) borg stonden voor een sterke terugkeer, na de zware crash tijdens de trainingen, maar helaas werden zij op veertig minuten van de geblokte vlag verraden door de mechaniek! De #40 Allure Team 4 (Olivier-Degeer-Piron) kende eveneens pech en het was uiteindelijk de #2 DRM Motorsport (Denis-Lieutenant-Delhaye) die won, en een 13de plaats behaalde in het algemeen klassement.
In het klassement van de Evo1 zorgden problemen aan de versnellingsbak van de #25 ADC Racing Team (Jacques-Rizzo-Magal) voor vrij spel voor de #132 Debersaques DDS (Dhont-Debersaques-Debersaques), de eerste laureaten aan de Nederlandse Noordzee…
In het klassement van de tweezitters zorgde de technische averij van de #365 Carpass LRE by DRT voor de sterke race van de #356 Trendy Foods van Plunus en Jardon, totdan zij op de piste stilvielen en de punten van de zege lieten aan de #360 CBRS/AC Motorsport (Dupont-Koning-Fisette), die wonnen van de #356 en de #316 AC Motorsport 2 (Daout-Sovet-Moors).
Zondag volgt klokke 13.40 uur Race 2 van de Benelux Open Races op Circuit Zandvoort met een nieuwe krachtemeeting over 210 minuten…
Kronos Events press
Tweet