van der Horst

BMW zet schouders onder 'Class One' om toekomst DTM veilig te stellen

Jens Marquardt
Jens Marquardt
BMW Motorsport baas Jans Marquardt heeft in de marge van de DTM meeting op de Nürburgring zijn duidelijke voorkeur voor 'Class One' als toekomstig DTM platform uitgesproken. Nadat Mercedes bekend maakte dat het DTM eind 2018 zal verlaten, laait de discussie over de toekomst van het kampioenschap weer op. "BMW is voorstander van de introductie van de zogenaamde 'Class One' reglementering. We zijn bereid om onze DTM wagens uit te rusten met zeer efficiënte en krachtigere vier-cylinder turbo motoren, maar ook met minder aerodynamica," aldus Marquardt.
Class One is uiteraard geen nieuw concept en gaat al enkele seizoenen over de tong in de DTM paddock. Promotor ITR voert al langer gesprekken met de organisatoren van het Japanse Super GT kampioenschap, dat het concept inmiddels volledig geadopteerd heeft. 

Maxime Martin - BMW Team RBM
Maxime Martin - BMW Team RBM
"Na de aankondiging dat Mercedes eind 2018 het kampioenschap zal verlaten hebben we de fans beloofd te zullen strijden voor de toekomst van de DTM. We zijn betrokken bij intensieve gesprekken met Gerhard Berger (hoofd ITR) en de constructeurs om een levensvatbaar concept voor de toekomst uit te werken en DTM als een aantrekkelijk en innovatief platform te behouden. Dit opent de weg voor een gestandardiseerd, globaal reglement en moet DTM in staat stellen om gebruik te maken van dezelfde technische basis als de wagens in het Japanse Super GT kampioenschap," liet Marquardt optekenen.

"Dit concept moet de toekomst van DTM veiligstellen, het kampioenschap internationaliseren en het gehele platform meer aantrekkelijk maken. We hopen dat andere constructeurs dit pad volgen en zich ook zouden toeleggen op DTM."

Foto's: Arne Simons



Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in Deutsche Tourenwagen Masters op zondag 10 september 2017.
  • Skylimit Events

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons