Budapest: Nabeschouwing Maxime Martin
“De eerste acht posities werden ingenomen door rijders van Audi”, stelde onze landgenoot. “Tegenover zo een dominantie kan je weinig beginnen. In de wedstrijd moest ik vaststellen dat het zo goed als onmogelijk inhalen is. Omdat er weinig gebeurde in de race, ging ik als twaalfde over de streep.”
Gelukkig bleek de BMW op zondag wat competitiever tijdens de kwalificaties.
“Omdat volgens het reglement het gewicht in de loop van het weekend kan worden bijgesteld verloren onze BMW’s vijf kilogram, terwijl de Audi’s er vijf bijkregen. Meteen kon ik de zesde tijd neerzetten, de tweede van de M4-rijders. Ik nam een goede start en in de eerste bocht, waar er nogal wat contact was, lag ik al vijfde. Maar ook ik werd geraakt door een andere auto, en de splitter van mijn BMW was stuk. De wegligging leed daar uiteraard onder, en uiteindelijk kwam ik pas als negende over de streep. Vervolgens werden Wittmann en Juncadella gediskwalificeerd, waardoor ik de punten van de zevende plek kreeg. De teams van die twee rijders gaan echter in beroep tegen de straf, dus het is me nog niet duidelijk of de einduitslag ook zo zal blijven. Niet belangrijk echter. Wat nu telt, is de laatste meeting van het seizoen, in Hockenheim. Ik wil het seizoen in schoonheid afsluiten en zo BMW aan de constructeurstitel helpen.”
Foto: RACB National Team
Tweet