van der Horst

Charlotte: vijfde overwinning voor Antonio Garcia en Jordan Taylor - opgave Laurens Vanthoor

Antonio Garcia en Jordan Taylor
Antonio Garcia en Jordan Taylor
Ook op een natte Charlotte Roval stond er geen maat op de Corvette van Antonio Garcia en Jordan Taylor. Het duo pakte na een lang gevecht de leiding over op 25 minuten van het einde van de wedstrijd en ondanks een late safety car bleven ze de BMW Team RLL BMW van John Edwards en Jesse Krohn voor met 1.474s. Derde eindigde de tweede BMW van Connor de Phillippi en Bruno Spengler. Voor Porsche was het een race om snel te vergeten.
Al na vier ronden was de race voorbij voor Laurens Vanthoor en Earl Bamber. Onze landgenoot crashte al tijdens de kwalificaties en ook tijdens de race vond hij de barrières. Achteraf was Vanthoor duidelijk: dit was zijn slechtste prestatie in jaren. Ook de zusterwagen hield het niet lang uit, nadat Fred Makowiecki de wagen vier ronden later hetzelfde overkwam als Vanthoor. In de tussenstand tellen Garcia en Taylor nu een mooie marge van 24 punten op teamgenoten Tommy Milner en Oliver Gavin, die eveneens moesten opgeven na een crash op hoge snelheid een kwartier voor de race voorbij was.

Turner Motorsport - BMW M6 GT3
Turner Motorsport - BMW M6 GT3
In de GT Daytona ging de overwinning naar de Turner Motorsport BMW van Robby Foley en Bill Auberlen. De geel-blauwe BMW M6 GT3 nam ondanks een spin in de openingsfase het commando over in de tweede helft van de race en hield zijn tegenstanders nipt achter zich. Patrick Long en Ryan Hardwick eindigden met de Wright Motorsports Porsche tweede op 1.497 sec, terwijl de The Heart of Racing Aston Martin van Roman de Angelis en Ian James acht seconden later op het laagste podiumtrapje eindigden.

Foto's: IMSA



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in IMSA WeatherTech SportsCar Championship op zondag 11 oktober 2020 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Grand Prix of Charlotte.
  • Powercars

Copyright 2000-2020 Autosport.be - Contacteer ons