COTA: Audi verslaat Toyota met de hulp van de regen
In de LMP2 klasse ging de zege voor de eerste maal naar het KCMG team dat zijn Oreca-Nissan waarop Bradley, Matsuda en Howson het stuur deelden, zag eindigen op de achtste plaats algemeen. De KCMG Oreca haalde het voor een andere Oreca-Nissan, het SMP Racing exemplaar van Minassian/Zlobin/Mediani. De Extreme Speed Motorsports HPD ARX 03b van Dalziel/Sharp/Brown, die enige tijd de koppositie in de klasse in handen had belandde uiteindelijk op de derde plaats.
Aston Martin toonde zich al de snelste bij de GT’s tijdens de kwalificatie en zette die lijn doorin de race. Het Britse merk won zowel in de GTE Pro klasse als in de GTE Am klasse. De zege bij de GTE Pro was voor de Vantage #97 van Mücke/Turner die het haalde met negen seconden van de Porsche 911 RSR van Pilet/Makowiecki. De AF Corse Ferrari van Bruni en Villander complementeerde het podium. In de GTE Am klasse behaalde Aston Martin zelfs de dubbel, Dalla Lana/Lami/Nygaard gingen de Vantage van Stanaway/Poulsen/Heinemeier-Hansson vooraf. De derde plaats was voor de Proton Competition Porsche van Reid/Bachler/Al-Qubaisi. De Prospeed Competition Porsche zag de finishvlag niet en werd als zevenentwintigste op negenentwintig deelnemers geklasseerd.
Foto's: FIA WEC
Tweet