van der Horst

Coupes de Mettet: Voorbeschouwing van de organisatoren

Belgian Gentlemen Drivers Club
Belgian Gentlemen Drivers Club
Neen, de Belgian Gentlemen Driver’s Club (BGDC) 2014 staat niet voor zijn vierde weekend van het seizoen op het Circuit Jules Tacheny in Mettet! Zandvoort is de volgende afspraak voor het kampioenschap voor amateurs, gentlemen-drivers en jonge wolven uit de karting en dat midden juni. De mensen achter de BGDC hebben komende zaterdag en zondag wel werk met de Coupes de Mettet, waarvan ze de organisator zijn. Op het programma van de meeting: de BMW ClubSport Trophy en 500 Endurance Series, Belgian Historic en Yougtimers Cup, maar ook de 2CV Racing Cup…
  • Hamofa Performance
Twee races van 120 minuten staan op het programma van de BMW ClubSport Trophy op zaterdag, met start om 11u10 en 14u40, waarbij goed 15 BMW 325i E46, E90 en E92 van start zullen gaan. Na hun prestatie tijdens de Trophée des Fagnes, zullen Lorenzo Donniacuo en Thierry De Zan willen bevestigen, maar de concurrentie ligt op de loer : Guillian Reyniers en Alain Feraille of Kevin Kenis en Nicolas Vandierendonck. Olivier Hermans en Davy Convents enerzijds, Guido Werckx en Kristof De Neef anderzijds, voeren het peloton outsiders aan, waar we verder nog vinden: Bernard Claes en Quentin Niclot, Benny Schrier en Peter Theeuws, Pascal Bendib en Fabrizio Valentino, Patrick Zeeuws en Stephan Geurts Jr, Gerard Van der Horst en William Van Deyzen, of nog Jeromy Hessels. De Beierse bolides krijgen het gezelschap van de Abarth 500 waar Néri Compétition nog de namen moet vrijgeven.
 
Het Belgische kampioenschap Belgian Historic & Youngtimers Cup 2014 is aan zijn derde rendez-vous van het jaar toe, toch voor de deelnemers Youngtimers. Onder de koepel van de BRAVO en met Filip Mahieu aan het roer, heeft deze competitie dit seizoen twee verschillende startvelden. In Historic Cup is er de strijd tussen Freddy Van Sprundel (Ford Escort RS2000 MK1), Guy François (Lotus Elan), Philippe Lambilliotte (Lotus Elan), Patrick Van Damme (Opel Kadett GT/E), Gust Van Haelst (Mazda RX-3), Roger Poulet (Lotus Elan) en Diederick Ceyssens (Porsche 911 RSR), met ook de spectaculaire Studebaker Champion van Geert Boels, die weer van de partij is.
 
Bij de Youngtimers -  de meer recente wagens - is er Luc Moortgat (Porsche 964) die zijn zeges van Spa en Zolder zal willen overdoen. Achter hem vinden we Patrick Michiels (Porsche 964), Geert Dierckx (BMW M3 E30), Eric Nulens (Porsche 964) en heel wat outsiders. De deelnemers aan de Belgian Historic Cup doent het tweemaal 30 minuten om 13u20 en 17u30 op zaterdag en de Belgian Youngtimers Cup om 14u00 en 16u50.
 
Op zondag starten we met vrije trainingen voor alle racewagens (103 dB max) en dat voor een democratische prijs. Voor de deelnemers aan BGDC, BRCC en andere competities die naar Zandvoort afzakken een goedkope en veilige manier om nog eens te testen. Informatie? circuit@bgdc.be. Goede raad: wacht niet te lang…
 
De 2CV Racing Cup mag er tegen aan gaan vanaf 11u00 op zondag, met een kwalificatie van 60 minuten, gevolgd door een race van 300 minuten tussen 13u00 en 18u00. Team BNLL is favoriet, Benoît Car, Stéphane Lacoste en Edouard De Braekeleer willen immers verder gaan op hun elan. Bij de Hybrides, komt de tegenstand van Phoenix Racing (Santkin-Lugens-Piette), BMR Racing (Blaise-Blaise-Marquet-Marquet), Beaufort 1 (Istas-Beaufort), AG Racing Box (Abrahams-Maes), JMCE Racing 1 (Licops-Peiffer)... Vier Proto’s (CB Globule Racing Team, Wingrove Racing, Team Benoît André en JRT 126) doen het in de spiegels van de Hybrides, terwijl bij de Améliorées we een duel tussen 2PK Racing Team en Racing Team Gaumais verwachten, terwijl de Bio Deuche en de CQS Groep T Racing Team in de categorieën Classique en Expérimentale aan de slag gaan.
 
Geen twijfel mogelijk, tijdens het weekend van 24 en 25 mei stemmen we autosport op het Circuit Jules Tacheny van Mettet!

BGDC press



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Belgian Historic Cup op woensdag 21 mei 2014 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Rencontres de Mettet.
  • Powercars

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons