van der Horst

DS Penske stelt E-TENSE FE25 voor

DS E-TENSE FE25
DS E-TENSE FE25
Met nog minder dan drie weken te gaan voor de pre-seasontesten in Valencia van de formule E, komen meer en meer teams naar buiten met hun livery voor de Gen3 Evo. Terwijl Autosport.be van de partij was bij Nissan in Viry-Chatillon, heeft in dezelfde buurt DS Automobiles het doek gehaald van hun wagen voor seizoen elf van de Formule E. Overigens een belangrijk seizoen voor het Franse merk, gezien zij ook al een decennium van de partij zijn. Maar wordt dit ook één van de laatste keren dat ze present zijn als officiële constructeur?
DS is zonder twijfel één van de meest succesvolle constructeurs binnen de Formule E. Met vier titels voor zowel coureurs als teams heeft geen enkel ander merk tot nu toe beter gepresteerd. Toch is DS, samen met Maserati dat met een licht aangepaste DS-aandrijving rijdt, één van de weinige constructeurs die nog geen definitieve toezegging heeft gedaan voor de nieuwe regelgeving die in 2026 van kracht zal gaan. Hoewel er nog geen volledig afwijzend antwoord werd gegeven, wordt verwacht dat er binnen enkele weken een besluit volgt. De Formule E organisatie blijft in elk geval hoopvol gestemd.

Sascha Fenestraz & Maximilian Günther
Sascha Fenestraz & Maximilian Günther
Voor nu ligt de focus echter op het aankomende seizoen elf. Stoffel Vandoorne heeft het team verlaten voor Maserati en zijn plaats is ingenomen door Maximilian Günther, die als het ware weer thuis komt bij Penske, het team waar hij zijn eerste stappen in de Formule E zette. Na zijn tijd bij Penske reed Günther voor BMW, Nissan en de laatste twee seizoenen bij Maserati. Samen met Jean-Éric Vergne verwacht het Frans-Amerikaanse team minimaal twee van de drie titels te behalen: in de categorieën coureurs, teams en constructeurs. Op papier lijkt dit goed haalbaar met deze line-up, al zeiden we hetzelfde toen Vandoorne zich bij DS aansloot. Nu is het aan Günther en Vergne om de verwachtingen waar te maken met de sterkere wagen.

Foto's: DS Automobiles - Kurt Vanhoenacker



Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in Formule E op donderdag 17 oktober 2024.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons