DTM-Commissie stelt regelgeving voor succesballast en DRS bij, BMW M4 DTM krijgt compensaties
Ook het gebruik van DRS wordt bijgesteld. Een rijder kan van het systeem gebruik maken van zodra hij op minder dan een seconde van zijn voorligger volgt bij het overschrijden van de finishlijn. Voor 2016 zal het aantal keer dat hij hierop beroep kan doen evenwel worden teruggeschroefd, waardoor strategie aan belang wint.
Tot slot krijgt constructeur BMW van de Commissie enkele toegevingen op technisch vlak. Dit om het tekort van de BMW M4 DTM tegenover de concurrentie te compenseren. Een tekort dat door de (vastliggende) homologatie van de wagen niet door technische doorontwikkeling kan worden weggegomd. Op vraag van BMW stemt de Commissie in met een vermindering van het minimumgewicht van de BMW M4 DTM met 7,5 kg en met een 50mm of 5cm bredere achtervleugel. De Audi's en Mercedes' gaan in Hockenheim op 7 mei dus in qualifying van start met een minimumgewicht van 1.120 kg tegenover 1.112,5 kg voor de BMW's.
Foto's: BMW AG.
Tweet