van der Horst

European Fun Cup: De kalender voor 2025 is er!

Start 2024 VW Fun Cup Hankook 25 Hours Fun Cup
Start 2024 VW Fun Cup Hankook 25 Hours Fun Cup
De European Fun Cup maakt zich op voor de start van de tweede helft van het seizoen tijdens de Trophée d'Alsace en dat tijdens het weekend van 20 en 21 september. Op het programma staat een 10-uursrace in de prachtige Elzas en ondertussen hebben de drijvende krachten achter de discipline de kalender voor het seizoen 2025 al afgewerkt! Deze zal meer dan ooit voldoen aan de wensen van de teams en rijders.
  • Powercars
Er staan zes meetings op het programma, naast een verplaatsing buiten kampioenschap op de Spaanse omloop van Valencia, begin maart. Voor de rest heeft de kalender heel wat afwisseling te bieden, met de terugkeer van de Trophée de Bourgogne op het Circuit de Dijon-Prenois (11-12-13 april), het Franco Fun Festival op Spa-Francorchamps (2-3 mei) en een uitstapje naar het legendarische circuit Charade midden tussen de vulkanen van de Auvergne (7-8 juni), de niet te missen 25 uur van Spa (3-4-5-6 juli), het traditionele hoogtepunt van het seizoen, een uitstap naar de Noordzee in Zandvoort (20-21 september, nog te bevestigen), en Circuit Zolder, waar de finale van het kampioenschap wordt verreden (25-26 oktober). Het is een menu waar Fun Cup-fans zeker van zullen smullen...

“Bij het opstellen van deze kalender hebben we rekening gehouden met de constructieve opmerkingen die onze teams en rijders hier en daar gemaakt hebben”, aldus Benoit Abdelatif namens de organisatoren. “Als gevolg daarvan zal het seizoen nu zes races tellen, met de mogelijkheid om begin maart in Valencia te zonnebaden! De Belgen zullen samen met de Fransen strijden, en er zijn 20 plaatsen voor hen gereserveerd op de inschrijvingslijst. Voor de rest hebben we gekozen voor flexibiliteit, met één race per maand en een maximumaantal meetings van twee dagen, synoniem met schaalvoordelen voor de teams, maar ook een grotere beschikbaarheid voor de meerderheid van onze rijders, die vaak een zeer drukke professionele agenda hebben.”

Een ander ordewoord en absolute prioriteit voor de Fun Cup, was een maximum aan rijtijd. “We hebben besloten om, op één of twee uitzonderingen na, geen nevenraces te ontvangen", vervolgt Benoit Abdelatif. “Rijders zijn net als kinderen en houden niet van wachten! En dat begrijpen we heel goed. In Dijon zullen de Franse Fun Cup en de Belgische Fun Cup bijvoorbeeld het circuit delen, maar ze zullen elk twee races van vier uur rijden. En voor de finale in Zolder zal de Fun Cup de enige auto op de affiche van de meeting zijn!”

De kalender voor 2025 is de eerste die volledig onder leiding van Benoit Abdelatif is opgesteld. Het belangrijkste doel is om de deelnemers van de Fun Cup optimaal te laten genieten in de best mogelijke omstandigheden.
En nu naar de Elzas!

Persbericht European Fun Cup



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in VW Fun Cup op donderdag 5 september 2024.
  • LTF

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons