Ferrari heeft besloten om tot en met eind 2022 zijn GTE-programma in het FIA WEC te blijven ondersteunen. De 488 GTE Evo's verdwijnen dus nog niet meteen uit het WEC en de ELMS. In 2023 zal Ferrari echter deelnemen met zijn LMH-wagen aan de nieuwe Hypercar-categorie en is er nog niets beslist betreffende het GT-programma.
De kans is groot dat Ferrari dus in 2023 verdwijnt als fabrieksteam met GTE's, maar ook de klantenteams van de Italiaanse renstal zouden kunnen verdwijnen. Het feit dat zowel Ferrari als Porsche - de twee grootste GTE-merken - gelijktijdig hun projecten starten voor LMH en LMDh, zorgt voor onzekerheid over de toekomst van de GTE klasse. Hoofd van de sportwagensafdeling bij Ferrari, Antonello Coletta zei tegen Sportscar356 dat Ferrari nu al zou overwegen om zijn GT-fabrieksraceprogramma in het WEC aan de kant te schuiven, zodra het LMH-prototype klaar is voor competitie en verkoop.