van der Horst

6H Nürburgring: Porsche en Aston Martin krijgen gunstigere Balance of Performance

Dempsey Proton Racing - Porsche 911 RSR
Dempsey Proton Racing - Porsche 911 RSR
Vorige week maakte de FIA de veranderingen bekend aan de BoP in de aanloop naar de Duitse WEC-manche. Vanaf de race op de Nürburgring dit weekend mogen de Porsches in GTE Pro 15kg gewicht wegnemen en groeit de restrictor met 0,2mm. Bij Aston Martin is dat zelfs 0,4mm in Pro, 0,3mm in Am. De Porsches in GTE-Am mogen dan weer 10kg wegnemen, de Ferrari's zelfs 15kg. Aan de Italiaanse bolides in Pro en de in Le Mans dominante Ford GT's wijzigt echter niets.
  • VR Racing
Ford GT
Ford GT
Dat laatste is op zijn minst vreemd daar Ford zowel in Silverstone als Spa, en zelfs tijdens de vrije trainingen in Le Mans, met de rem opreed, zo de regelgevers zand in de ogen strooide omtrent hun ware performance en aldus met een gunstige BoP de Franse klassieker kon domineren. Ferrari kon duidelijk de Amerikanen niet bijbenen in Frankrijk al moet gezegd dat de bolides van AF Corse, met vooral de #71 van Davide Rigon en Sam Bird, wel dominant bleken in Silverstone en Spa, de twee eerste WEC-manches.

Foto's: Arne Simons



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Arne Simons in FIA World Endurance Championship op dinsdag 19 juli 2016 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 6 Hours of Nürburgring.
  • Heinz Performance

Copyright 2000-2020 Autosport.be - Contacteer ons