van der Horst

Shanghai: Lada verliest alle ballast - Ook Chevrolet en Volvo op minimum

Eerste WTCC-zege voor Nick Catsburg
Eerste WTCC-zege voor Nick Catsburg
Tijdens de voorbije races in Japan sleurden de Lada's vijftig kilogram ballast mee, een gevolg van de egalisatiemaatregelen die rekening houden met de rondetijden van de voorbije drie meetings. Nick Catsburg vertelde eerder deze week aan de website van het FIA WTCC dat hij hoopte op een gewichtsvermindering om zo wat competitiever voor de dag te komen. Niet onwaarschijnlijk, gezien de Lada's in Rusland domineerden en de resultaten van die meeting niet meer in rekening gebracht gaan worden dit weekend in Shanghai.
Het lijkt er inderdaad op dat zijn gebeden aanhoord zijn, want na de meest recente berekening blijkt dat de Lada's 50kg minder ballast toebedeeld krijgen, zo meldt thans TouringCarTimes. Ook Honda krijgt een vermindering van 20KG, terwijl Chevrolet en Volvo (net als Lada) terugvallen op het minimumgewicht van 1,1 ton. De Citroën C-Elysée's, die een seconde bonus telden op de Lada's de afgelopen races, blijven op 80 kilogram.

Foto: FIA WTCC



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Martijn Wouters in FIA World Touring Car Championship op vrijdag 16 september 2016 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Shanghai International Circuit.
  • G&A Motors Motorsport

Copyright 2000-2022 Autosport.be - Contacteer ons