van der Horst

Ford DP tweemaal snelste in vrije trainingen

Michael Shank Racing - Ford DP
Michael Shank Racing - Ford DP
De 12 Hours of Sebring zijn vandaag officieel van start gegaan met de eerste vrije trainingen. Tweemaal was het een Riley DP uitgerust met een Ford EcoBoost motor die de tabellen aanvoerde. In de eerste sessie was de Chip Ganassi Ford DP #2 van regerend Indycar kampioen Scott Dixon de primus, terwijl Justin Wilson enkele uren later hetzelfde deed met de gelijkaardige Michael Shank Racing bolide, weliswaar zonder de tijd van Dixon te verbeteren.
De LMP2’s konden zich mengen in de debatten, maar moesten tot dusver nog hun meerdere erkennen in de DP’s op een circuit dat hen in principe beter zou moeten liggen. In de eerste vrije training tikte de OAK Racing Morgan-Nissan van Pla/Brundle/Yacaman als tweede aan op een halve seconde, terwijl de Pickett Racing Oreca-Nissan van Graf/Luhr/Mardenborough de vijfde chrono realiseerde (+1.212s) en in de tweede sessie de eerste LMP2 was op P3 (+0.646s).

In GTLM kan het alle kanten op, met alle constructeurs zeer dicht op elkaar. Risi Competizione staat er weer helemaal na de zware crash in de openingsfase van de 24 uren van Daytona, de knalrode Ferrari 458 Italia noteerde met Matteo Malucelli zelfs de snelste tijd in de eerste sessie voor de twee Corvette C7.R’s. Porsche voerde het veld dan weer aan in VT2.

Rum Bum Racing - Porsche 911 GT America
Rum Bum Racing - Porsche 911 GT America
In GTD realiseerde Jan Heylen in de opvallende Rum Bum/Snow Racing Porsche de besttijd in de tweede sessie, de Porsche 911 GT America doet het voorlopig overigens opvallend goed op het vliegveldcircuit. Ook Nico Verdonck komt dit weekend ook in actie op een Porsche van Muhlner Motorsport.

Foto's: IMSA & Rum Bum



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in Tudor United Sportscar Championship op donderdag 13 maart 2014 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 12h Sebring.
  • Shopa

Copyright 2000-2020 Autosport.be - Contacteer ons