van der Horst

Parijs: Mitch Evans bovenaan in tweede vrije training

Mitch Evans - Jaguar Panasonic Racing
Mitch Evans - Jaguar Panasonic Racing
Na een regenachtige ochtend kwamen er al iets meer zonnestralen tevoorschijn tijdens de tweede vrije training voor de Paris E-Prix. Daar was het Mitch Evans (Jaguar) die in de laatste minuten met een 1:00.226 de snelste tijd op de tabellen zette. Aan het einde van de sessie hield hij een tiende over op de Nissan van Oliver Rowland en de Audi van Lucas di Grassi.
De sessie zelf kende in tegenstelling tot de eerste training geen enkele onderbreking. Toch scheelde het niet veel nadat Sébastien Buemi (Nissan e.Dams) een spin maakte net nadat hij de finishlijn overschreed en bijna aangereden werd door Jean-Éric Vergne (DS Techeetah). Ook José María López (Geox Dragon) kende een moment nadat hij te snel door bocht 13 reed en zijwaarts in de barrières ging. Envision Virgin Racing likte zijn wonden na de vorige vrije training. Robin Frijns kwam af en toe buiten tijdens de training, terwijl het team zich stortte op de wagen van Sam Bird om deze klaar te krijgen voor het einde van de sessie, wat helaas mislukte.

Jérôme D'Ambrosio - Mahindra Racing
Jérôme D'Ambrosio - Mahindra Racing
Vooraan zagen we Mitch Evans - de winnaar van de E-Prix in Rome, die de sessie in de laatste minuten naar zich toe trok. Rowland en di Grassi eindigde op plaats twee en drie, terwijl André Lotterer (DS Techeetah) en Buemi de top vijf vervolledigden. De Belgen Jérôme D'Ambrosio en Stoffel Vandoorne maakten gebruik van de opdrogende baan om te werken aan hun set-up en met succes. Beide eindigden respectievelijk op een negende en tiende plaats waarbij zij binnen de halve seconde bleven van de Nieuw-Zeelander. De volgende sessie op het programma is de kwalificatie, vanaf 11.45 uur.

Foto's: Racing International Photography



Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in Formule E op zaterdag 27 april 2019 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Parijs.
  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons