van der Horst

Fortec en Triple Eight maken overstap naar GT races

888Optimum - BMW Z4 GT3
888Optimum - BMW Z4 GT3
De Britse teams Fortec en Triple Eight breiden beide hun activiteiten volgend jaar uit met een GT-programma. Fortec, bekend uit de Formule racerij, zal twee Mercedes SLS inzetten in zowel de Blancpain Endurance Series als het Britse GT. Triple Eight, voorheen actief in het BTCC, verkiest om samen te werken met Optimum Motorsport in een nieuwe structuur genaamd 888Optimum. Het nieuwe team kiest voor het Britse GT en zal er twee BMW Z4 aan de start brengen.
Fortec kent al een heel lange geschiedenis in de Formule racerij, voornamelijk in de Formule 3, maar behaalde onder meer ook dit jaar de titel in de Formule Renault 3.5 met Robin Frijns. Dankzij het jarenlange gebruik van Mercedes motoren in de Formule 3 heeft het team een goede relatie opgebouwd met het Duitse merk. Het is dan ook logisch dat wanneer er aan een uitbreiding naar de GT wagens werd gedacht, er gekozen werd voor de Mercedes SLS. Het GT team zal de twee wagens inzetten in de BES alsook in het Britse GT. Namen van rijders zijn er nog niet bekendgemaakt, maar het lijkt logisch dat er ook zal gekozen worden uit piloten die voorheen al actief waren voor het team in de Formule Renault of Formule 3.

Triple Eight dat meermaals de Britse Touring Car titel binnenhaalde voor Vauxhall zet dus ook de stap naar het GT racen. Gezien het team geen ervaring heeft in de klasse verkoos het om een samenwerking aan te gaan met Optimum Motorsport, dat al actief is met Ginetta’s in het Britse GT kampioenschap en de Britcar. Voor het nieuwe project dat de naam 888Optimum kreeg werd er echter gekozen voor twee BMW’s Z4 GT3, die in het Britse GT kampioenschap ingezet worden. Joe Osborne, die in 2012 twee races won met een Trackspeed Porsche en teameigenaar Lee Mowle zullen het stuur delen van de eerste wagen. Steve Tandy, die eveneens overkomt van Trackspeed en Dan Brown zijn de rijders op de tweede Z4. 

Foto: 888Optimum



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in British GT Championship op vrijdag 21 december 2012.
  • Curbstone

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons