GHK Racing met ambitie richting 24 Hours of Zolder
“We beschikken nu over een atmosferische Honda 2 liter V-Tec, en hebben met onze 240 pk toch meer vermogen dan de turbo-motor van de SR3. De SR5 is ook lichter, beschikt over een hoger koppel en heeft een lager verbruik. Ideaal dus voor de 24 Hours of Zolder. We kunnen zodoende in theorie een half uur langer buiten blijven dan vorig jaar en zijn op papier ook sneller. Vorig jaar werden we 9de algemeen, 5de Proto en 2de in de Klasse, maar we stonden 2u30 min stil in de pits met remproblemen. Zonder die problemen hadden we rond de 5de plaats algemeen uitgekomen, net na de Radical SR3 van KRK Racing. We hebben nog maar één wedstrijd achter de kiezen met Radical SR5, maar hebben een pak trainingskilometers verorberd en hij voelt zeer goed aan”.
“We beschikken over een goed en homogeen team”, treedt Guy Verheyen zijn kompaan bij. Verheyen won deze Zolderse klassieker in 2005, toen met een Corvette C5-R uit de stal van SRT.
“We gaan voor een goede startplaats tijdens de kwalificatie en nadien gaan we onszelf een eigen tempo opleggen. Op de baan blijven en weg van de kerbstones is de boodschap. We hebben geen geheimen voor elkaar en van een onderlinge competitie is geen sprake".
"Naast Hans en ikzelf komen ook Johan Gitsels en Patrick Engelen het team vervoegen. Johan Gitsels is uiteraard geen onbekende binnen het team van GHK Racing en hij was er de twee voorbij edities ook bij. Patrick Engelen is nieuw in het team en is vertrouwd met Proto’s. Ik denk dus dat we een goede keuze hebben gemaakt met de Radical SR5 en het rijderskwartet. Nu nog uit de problemen blijven en we ambiëren een hoge score. Een podiumplaats bij de Proto’s en een top 5 algemeen moet mogelijk zijn”, besluit een strijdvaardige Guy Verheyen.
Foto's: GHK Press
Tweet