van der Horst

GP2: Spa: Robin Frijns keert terug

Robin Frijns - Hilmer Motorsport
Robin Frijns - Hilmer Motorsport
Na een afwezigheid van één manche keert Robin Frijns dit weekend terug naar het GP2 kampioenschap. De Nederlander zal er terug het stuur nemen van één van de bolides van het Duitse Hilmer Motorsport. Werd Frijns op de Hungaroring wegens een gebrek aan sponsorgeld nog vervangen door Quaife-Hobbs, dan eert hij nu terug naar zijn oude team maar ditmaal in de #23 in de plaats van de Brit Jon Lancaster.
Robin Frijns had geen vast contract met Hilmer Motorsport, maar reed op basis van een race tot race overeenkomst en toen Adrian Quaife-Hobbs de deur bij MP Motorsport dichtsloeg en kwam aankloppen bij Hilmer moest de Nederlander al snel plaatsmaken voor de meer gefortuneerde Brit. Frijns bezorgde het team enkele mooie resultaten waaronder een overwinning in Spanje en toen de resultaten van de beide andere rijders in Hongarije zeer tegenvielen, zocht men Frijns terug op die nu toch de twee races op Spa mag betwisten.

Robin Frijns - Hilmer Motorsport
Robin Frijns - Hilmer Motorsport
De Formule Renault 3.5 kampioen kan zijn geluk niet op en formuleerde het als volgt: “Ze hebben me gemist. Ik ben heel blij terug te zijn en hier op Spa met Hilmer te mogen racen. Dit is een legendarisch circuit met veel historie dus ik kijk er erg naar uit. Het circuit is erg uitdagend en snel met veel Nederlandse en Belgische autosportfans langs de baan. Ik ga mijn best doen om hen een mooi resultaat te geven. Na mijn demo op City Racing in Rotterdam is het leuk voor de fans dat ze mij komend weekend op Spa-Francorchamps weer in actie kunnen zien. Veel bezoekers hebben me een hart onder de riem gestoken, dat heeft me goed gedaan. Ik ga voor het hoogst haalbare maar we moeten afwachten hoe het gaat.”
 
Noteren wij voor de races op Spa ook nog dat de Auto GP rijder Vittorio Ghirelli een tweede kans krijgt bij Venezuela GP Lazarus, het team waarvoor hij ook al in Hongarije uitkwam.
 
Foto: Georges De Coster & Robin Frijns press



  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons