Historics en Youngtimers opnieuw gesplitst en turbo’s voor de Youngtimers
Een ander belangrijke verandering is dat turbo’s vanaf 2014 zijn toegelaten, maar dan alleen bij de Youngtimers (vanaf 1997 tem 1990) en voor wagens met een maximale cilinderinhoud van 2000 cc. Wagens die nooit zijn gehomologeerd met een turbo moeten atmosferisch blijven rijden. Alles blijft dus strikt binnen de FIA homologatie. Dit opent de poort richting wagens zoals de Renault 5 Turbo, Renault 19 & 21 Turbo, Ford Sierra Cosworth, Peugeot 309 turbo, enz.
De beide kampioenschappen zullen in de loop van het seizoen versterking krijgen van buitenlandse kampioenschappen waaronder Duitsland en Nederland. We zagen dit reeds op de Nürburgring tijdens de laatste manche van het seizoen 2013 waardoor de Youngtimers een knap deelnemersveld op de piste brachten. Verder is er ook op financieel vlak goed nieuws, want Norkring blijft ook komend seizoen de hoofdsponsor van de beide kampioenschappen en zal de accommodatie in de paddock verbeteren.
Tweet