Honda Racing hoopt op Slovakia Ring nog sterker voor de dag te komen
Ook Gabriele Tarquini toonde zich tevreden over het rijgedrag van zijn auto al kreeg hij in qualifying met kleine ontstekingsproblemen af te rekenen. "Ik heb de test en de vrije oefenritten benut om verschillende dingen op de voor- en achtertrein uit te proberen en de auto reageerde hier positief op. Tijdens een raceweekend ligt de focus evenwel op de kwalificatie en de race en is het nagenoeg niet mogelijk om veel verschillende dingen uit te proberen. Reden waarom ik veel verwacht van de test die we hier volgende week hebben gepland."
"Indien we de auto's hier in de race niet stukrijden, blijven we na afloop ter plekke en gaan we op dinsdag en woensdag anderhalve dag intens testen alvorens naar de Slovakia Ring af te reizen" bevestigt JAS Motorsport-teambaas Alessandro Mariani. "Dat zal dan de eerste test zijn sinds het seizoen van start ging. Géén overbodige luxe als je weet dat Citroën hier eerder reeds zes dagen testte, wat dit weekend ontegensprekelijk een niet te versmaden voordeel oplevert. Dat Citroën 60 kg meer aan boord heeft, helpt ons vanzelfsprekend, ik schat de bonus op zo'n vier à vijf tienden, maar het echte probleem is dat we niet eens weten in welke mate die 60kg min of meer de balans van onze auto's beïnvloedt. We hebben immers nog geen tijd gehad om dat uit te testen. De hectische kalender liet ons net zo min de tijd om long runs te programmeren, want tijdens de raceweekends zelf gaat 't in eerste instantie om 'performance'; net als bij LADA of RML Chevrolet hebben we er geen flauw benul van hoe de auto's zich na tien racerondjes zal gaan gedragen", aldus Mariani nog.
Foto's: Hans van Onsem
Tweet