Hungaroring: Nabeschouwing van Gilles Magnus

“Ja, de test die we voor het seizoen op et Hungaroring hadden afgewerkt was vlot verlopen, maar tussen zo een testdag en een raceweekend gaapt er soms een wereld van verschil”, stelde Magnus. “Maar al bij de vrije trainingen had ik door dat we goed voor de dag zouden komen en de vijfde plaats op de startgrid bevestigde dat vermoeden.”
In de eerste race liet de laureaat van het TCR Stuurwiel een uitstekende zesde plaats optekenen, meteen goed voor de eerste kampioenschapspunten. Voor de grid van de tweede race werd de top-10 omgekeerd, waardoor hij als zesde kon starten. Magnus stuntte en legde uiteindelijk beslag op de tweede plaats. In de wetenschap dat dit type circuit de Audi RS 3 LMS niet echt ligt, en dat het op de Hungaroring bovendien lastig inhalen is, kan de waarde van de prestatie van de jonge Belg moeilijk overschat worden.
“Tijdens de hele race viel er lichte regen over het circuit”, legt Gilles Magnus uit. “We waren allemaal vertrokken op slicks, wat het rijden niet evident maakte. Maar ik hou wel van dit soort omstandigheden. Het team van Comtoyou had me bovendien een perfect afgestelde Audi RS 3 LMS bezorgd. Ik wel mijn technici dan ook hartelijk bedanken daarvoor. Ik heb de hele race lang hard gevochten, om zo naar de tweede plaats op te rukken.”
Onze landgenoot maakte op de Hungaroring niet alleen een grote indruk, na afloop van het Hongaarse weekend deelt hij ook de leiding in de tussenstand van TCR Europe (samen met de Fransman Nelson Panciatici) en voert hij het klassement in TCR Benelux aan.
Persbericht RACB National Team
Tweet