ILMC: Zhuhai: Peugeot oppermachtig – beide titels voor Ferrari (GTE-Pro)
De eer voor de beste benzine P1 was dit weekend weggelegd voor de Rebellion Racing Lola-Toyota van Neel Jani en Nicolas Prost met een vierde plaats (+7 ronden). Zij werden op 2 ronden achterstand gevolgd door #24 OAK Racing Pescarolo van het trio Pla/Premat/Nicolet die op hun beurt 1 ronde voorsprong hadden op de Lola-Aston Martin.
Signatech kon haar enige concurrent in LMP2 makkelijk de baas en won met een aanzienlijke voorsprong van 15 ronden op de #35 OAK Racing Pescarolo.
In wat meer dan waarschijnlijk de laatste wedstrijd op wereldniveau was voor het merk, domineerde BMW de GTE-Pro klasse. Het feit dat de titel bij de teams en de constructeurs zo goed als binnen was voor AF Corse/Ferrari, weerhield de Beierse wagens er niet van om met een 1-2 het ILMC hoofdstuk af te sluiten. De #55 BMW M3 van Jorg Muller en Augusto Farfus had bij het vallen van de vlag één ronde voorsprong op de #56 van Priaulx/Alzen. De AF Corse Ferrari F458 Italia van Giancarlo Fisichella en Gimmi Bruni kreeg in de aanvangsfase van de wedstrijd af te rekenen met remproblemen en werd uiteindelijk slechts vijfde achter de twee BMW’s, de Luxury Ferrari van Makowiecki/Ortelli en de Jet Alliance Lotus #64, die daarmee haar beste resultaat van het seizoen behaalt. Deze vijfde plaats was echter voldoende voor het steigerende paard om beide titels in GTE-Pro binnen te halen.
In GTE-Am kregen we een strijd voorgeschoteld tussen de Larbre Competition Corvette, met achter het stuur onder andere fabriekspiloot Olivier Beretta, en de Proton Competition Porsche #63 van Lietz/Roda/Ried. De #63 nam halfweg de bovenhand en won uiteindelijk als enige Porsche in wedstrijd haar klasse.
Foto's: Peugeot Sport & BMW AG
Tweet