Imola: Vanthoor en Weerts pakken de volle buit
Alle ogen van de Italiaanse fans waren echter maar op één man gericht: Valentino Rossi. Nico Müller nam de start in de WRT Audi #46, terwijl de publiekslieveling daarna overnam. De Italiaan reed een solide stint en bevond zich de hele tijd net buiten de top tien. Bij zijn pitstop echter zat Rossi net achter een andere WRT Audi waardoor hij zijn pitcrew te laat zag. Door die extra ronde, op een moment dat de wedstrijd bovendien geneutraliseerd was, kostte dat de #46 heel wat tijd waardoor Frédéric Vervisch de wedstrijd pas als 27e kon hervatten. Onze landgenoot kon nog tien posities winnen tijdens het laatste uur.
Nicki Thiim (Beechdean Aston Martin #95) vocht zich in de beginfase een weg naar voren, maar de Engelse bolide zakte in de tweede wedstrijdhelft wat weg. Maxime Martin bracht de wagen in de slotfase nog naar de twaalfde plaats. Nicolas Baert en co (Saintéloc Audi #26) kwamen als 21e binnen, Benjamin Lessennes (Boutsen Racing Audi #10) werd 31e. Nigel Bailly, Matthieu de Robiano en Stephane Lémeret (CMR Bentley #107) dienden op te geven. De Robiano kwam tijdens een safety car om een nog onduidelijke reden zwaar in contact met Jordan Witt (Leipert Lamborghini #27).
Met meer dan vijftig wagens verliep de openingsfase ietwat chaotisch, het grootste slachtoffer aan Belgische zijde was wel Sarah Bovy (Iron Dames Ferrari #83). Zij kwam buiten beeld in contact met Jens Liebhauser (Winward Mercedes #57) en moest meteen de handdoek gooien. Ook Louis Machiels (AF Corse Ferrari #52) was bij dat incident betrokken, hij kon na een pitstop zijn weg vervolgen. De Ferrari zag de finish uiteindelijk als 33e algemeen en tweede in Pro Am.
Foto's: Racing International Photography / Diego Onida
Tweet