van der Horst

Kortnieuw met Alonso, Brabham, Lamera Cup en een nieuwe Renault Mégane R.S TCR

Fernando Alonso
Fernando Alonso
Met het vertrek van Sebastian Vettel bij Ferrari en de daaropvolgende stoelendans van Carlos Sainz en Daniel Ricciardo, gonst het van de geruchten over een terugkeer van Fernando Alonso naar de F1. Alonso leidt een paringsdans met Renault, het team waarmee hij zijn wereldtitels behaalde. Toenmalig teambaas Flavio Briatore liet in de Italiaanse krant La Gazzetta dello Sport optekenen dat zijn voormalige pupil zich klaar voelt voor een comeback en eerder deze maand maakten ook verscheidene Spaanse media al melding van een comeback van de tweevoudig Le Mans-winnaar.
Sebastian Vettel - Ferrari SF90
Sebastian Vettel - Ferrari SF90
Mocht Fernando Alonso inderdaad terugkeren naar Renault, en Sebastian Vettel daardoor zonder zitje vallen, dan bevindt de F1 zich in de bizarre situatie waarin geen enkele rijder van Duitse nationaliteit op de startgrid zou staan. De laatste keer dat dat gebeurde, is al enkele decennia terug in de tijd. In 1990 was er geen enkele Duitser ingeschreven op vaste basis, al reed Bernd Schneider toen twee races voor Footwork. Negen seizoenen eerder zagen we met ATS een Duits team, met Jan Lammers als rijder, maar geen enkele Duitse rijder.

Milo Racing - Lamera
Milo Racing - Lamera
De Franse Lamera Cup heeft een nieuwe kalender gepresenteerd, nog steeds zonder Spa-Francorchamps. Initieel was er begin mei een manche voorzien op het Ardeense circuit, maar die werd afgelast. Het plan is nu om het seizoen te laten beginnen op 1 augustus in Le Castellet, gevolgd door Lédenon in september, een uitstap naar Misano begin oktober en een terugkeer naar Frankrijk aan het einde van die maand. De seizoensfinale staat gepland in het weekend van 22 en 23 november in Nogaro.

Brabham BT62
Brabham BT62
Begin dit jaar meldden we reeds dat Paul Bailey de eer kreeg om de nieuwe Brabham BT62 als eerste klantenteam in te zetten en nu meldt Brabham Automotive ook dat het Australische bedrijf het eerste exemplaar heeft uitgeleverd aan Baileys team Horsepower Racing. De levering vond plaats in het Verenigd Koninkrijk, midden in de coronacrisis. De constructeur stelt de komende maanden nog extra exemplaren te bouwen die het zal leveren in Europa, Australië en Nieuw-Zeeland, al verwacht het wel logistieke en operationele problemen. Van de BT62 zullen zeventig exemplaren worden gemaakt, waarbij de racewagen beschikt over een 700 pk sterke V8. David Brabham en Will Powell lieten de bolide vorig jaar debuteren bij de Britcar-seizoensfinale, waarbij het vermogen werd teruggeschroefd onder een Balance of Performance-maatregel. De wagen pakte niettemin twee poles, won overtuigend de eerste race en leek ook in race 2 het laken naar zich toe te trekken, tot een elektrisch probleem roet in het eten gooide.

Vuković Motorsport - Renault Mégane R.S. EVO TCR
Vuković Motorsport - Renault Mégane R.S. EVO TCR
Vuković Motorsport heeft een update klaar voor de Renault Mégane R.S. TCR-bolide. De Renault Mégane R.S. EVO TCR krijgt een betere motor, naast andere aero, een nieuwe ophanging en een doorontwikkelde transmissie. Het Zwitserse team plant twee exemplaren in te zetten in TCR Europe, waarvan het seizoen moet beginnen op 12 en 13 september op ons eigenste Circuit Zolder.

Foto's: Martijn Wouters, Racing International Photography, Scuderia Ferrari & Vuković Motorsport



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Martijn Wouters in Circuit op woensdag 20 mei 2020.
  • LTF

Copyright 2000-2020 Autosport.be - Contacteer ons