van der Horst

Lausitzring: Voorbeschouwing Maxime Martin

Maxime Martin - BMW M4 DTM
Maxime Martin - BMW M4 DTM
Het seizoen 2014 van het prestigieuze DTM-kampioenschap zit er bijna op. Op de Lausitzring, de op twee na laatste afspraak van het seizoen, hoopt Maxime Martin zijn leerschool verder te zetten. De vertegenwoordiger van het RACB National Team krijgt dit weekend een heel hobbelig circuit voorgeschoteld, dat hij goed kent.
Het is niet omdat Maxime Martin wat snelheidsrecords heeft gebroken door al bij zijn vijfde DTM-race naar de overwinning te rijden (dat gebeurde half juli in Moskou) dat onze landgenoot nu al met het zelfvertrouwen van een ervaren rot naar de races trekt. Wel integendeel…
“Ik blijf dingen bijleren”, stelt de Brusselaar. “Ik mag de Lausitzring dan wel goed kennen, ik reed er al eerder in de ADAC GT Masters, maar de DTM blijft een complexe discipline, waar ervaring een belangrijke rol speelt.”

Enkele weken geleden kreeg Maxime echter de gelegenheid om op het bochtige circuit de BMW M4 van het RMG Team te testen.
“Ik moet zo een veertigtal ronden hebben afgewerkt”, vervolgt de vertegenwoordiger van het RACB National Team “Het circuit is niet veranderd, het ligt er nog altijd even hobbelig bij. Daardoor is het ook een fysiek zware omloop. Ik zou dan ook niet beweren dat dit de meest interessante omloop van het kampioenschap is. Er zijn heel wat trage bochten, weinig snelle. Ik weet dat BMW hier vorig jaar niet meteen het merk was dat het best voor de dag kwam. Wordt dat ook dit jaar het geval? Moeilijk te zeggen…”

De Belgische rijder trekt naar deze meeting met leergierigheid die een toegewijde rookie kenmerkt: “Qua resultaat stel ik me geen precies doel. Maar zondag wil ik wel mijn lessen kunnen trekken uit deze meeting en heel wat ervaring hebben opgedaan.”

RACB Press



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Deutsche Tourenwagen Masters op donderdag 11 september 2014 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Lausitzring.
  • STX Motorhomes

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons