van der Horst

LMP1-teams hakken laatste knopen door

Oliver Turvey - NIO
Oliver Turvey - NIO
Iets meer dan twee weken voor de seizoensstart van het wereldkampioenschap uithouding (FIA WEC) hebben enkele privéteams in LMP1 hun laatste rijders voor het 'Super Season' bekendgemaakt. In totaal maken 37 wagens de verplaatsing naar het circuit van Spa-Francorchamps.
Oliver Turvey is de laatste aanvulling op de beide Ginetta G60-LT-P1. De Britse Formule E-rijder krijgt op de #6 het gezelschap van zijn landgenoten Oliver Rowland en Alex Brundle. Nog meer Britse kleuren op de tweede auto van CEFC TRSM Racing, aangezien de jonge Fransman Léo Roussel wordt versterkt door huisrijder Charlie Robertson en gewezen Indy Lights-piloot Dean Stoneman.

ByKOLLES Racing - CLM P1/01
ByKOLLES Racing - CLM P1/01
Het LMP1-veld wordt vervolledigd door de Fransman Tom Dillmann, die werd ingelijfd door ByKolles om samen met Dominik Kraihamer en Oliver Webb de ENSO CLM P1/01 NISMO de sporen te geven. Dillmann beleeft in Spa-Francorchamps zijn vuurdoop op het hoogste niveau in de uithoudingsracerij.

Ook in de LMP2-klasse viel er de afgelopen dagen wat kortnieuws te noteren. Zo wordt Andrea Pizzitola de derde man op de Oreca 07 van G-Drive Racing, naast Roman Rusinov en ex-F1-rijder Jean-Eric Vergne. Fernando Rees moet zijn plaats op de Ligier JS P217 van Larbre Compétition dan weer afstaan. De Braziliaan werd om budgettaire redenen aan de kant geschoven door het team van Jack Lecomte.

Foto's Formula E, ByKolles



Dit artikel werd gepubliceerd door Gregory Deguelde in FIA World Endurance Championship op vrijdag 20 april 2018.
  • De Swert Opticiens

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons