van der Horst

Misano: Eerste pole positions voor Duncan Huisman en Will Moore

RN Vision STS - Porsche Cayman CS MR GT4
RN Vision STS - Porsche Cayman CS MR GT4
Op de omloop van Misano is zaterdag de GT4 European Series Northern Cup op gang geschoten met de kwalificaties voor de eerste twee wedstrijden. Pavel Lefterov (RN Vision STS Porsche Cayman CS MR) zette de snelste tijd neeer in de eerste kwalificatiesessie, terwijl in de tweede sessie die eer ging naar William Moore in de Academy Motorsport Aston Martin Vantage. Later op de dag werd de snelste rondetijd van Lefterov geschrapt en verloor hij zijn pole aan Duncan Huisman (Las Moras Racing McLaren 570S).
  • Oeste Kart
Las Moras Racing - McLaren 570S GT4
Las Moras Racing - McLaren 570S GT4
In de eerste kwalificatiesessie was het aanvankelijk Peter Terting in de Terting Mueskens Racing Porsche Cayman CS MR die de tabellen aanvoerde, maar al snel verloor hij die positie aan Pavel Lefterov die een ronde in 1:42.650 liet optekenen. Duncan Huisman ging ook nog onder de tijd van Terting en zette de tweede chrono neer. De vierde tijd was voor Nicolaj Moller-Madsen (PROsport Performance Porsche Cayman CS MR).

De tweede kwalificatiesessie kende een bewogen start. Eerst ging de Sin Cars Sin R1 van Bianca Anton van de baan wat voor een rode vlag zorgde en wanneer de sessie herstart werd, was het Sellite Racing Team Maserati GranTurismo MC die in de barrières ging en voor een tweede onderbreking zorgde. Op dat moment was de snelste tijd in handen van Alessio Picariello (PROsport Performance Porsche Clubsport) maar zijn 1:43.708 was niet voldoende om de pole te bemachtigen. Uiteindelijk was het William Moore die in de slotminuten de snelste ronde klokte in 1:43.699 voor Lennart Marioneck in de RYS Team Kiska KTM X-Bow.

Foto's: GT4 European Series Northern Cup



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in FIA GT4 op zaterdag 1 april 2017 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Misano.
  • LTF

Copyright 2000-2020 Autosport.be - Contacteer ons