van der Horst

24H Le Mans: Newsflash: Twee van de drie Audi's in de problemen op luttele ogenblikken van elkaar

Audi Sport Team Joest - Audi R18 e-tron quattro
Audi Sport Team Joest - Audi R18 e-tron quattro
Opschudding in het Audi-kamp als om kwart voor tien achtereenvolgens zowel de wagen #3 met Oliver Jarvis als de leidende #1 R18 met Benoît Tréluyer in het kuipje in moeilijkheden komen. De #3 krijgt te kampen met een lekke band aan de Dunlop Curve in het begin van de ronde en moet zo een dikke tien kilometer afhaspelen zonder rubber aan de rechterachterpoot. De bolide met startnummer één wordt de box ingeduwd na een ongeplande pitstop. Toyota kan profiteren om met de #7 opnieuw plaats te nemen op het virtuele podium.
  • De Swert Opticiens

Update 21:50

Toyota draait de rollen om en zet Audi danig onder druk wanneer het ook zijn tweede bolide naar een provisionele podiumplaats leidt. Na bijna zes uren wedstrijd lijkt het er op dat  Toyota één à twee ronden meer kan doen met een tank, maar Audi is vijf seconden per ronde sneller...

Update 21:55

De Audi #1 heeft te kampen met een defecte sensor aan de krukas volgens de organisatie. Even later meldt Audi dat de alternator van de R18 #1 wordt vervangen.

Update 22:30

De Audi #1 heeft de wedstrijd opnieuw vervoegd met Marcel Fässler aan het stuur. De R18 verloor na bijna drie kwartier stilstand twaalf ronden en het podium lijkt verder dan ooit nu de wagen buiten de top twintig tuimelt. Ondertussen regent het hard in sector 1 wat, afgaande op de beginfase van de wedstrijd, in de kaarten van Toyota zou moeten spelen. In de openingsfase kon Toyota, weliswaar geschoeid op zachter rubber dan Audi, het Duitse merk het vuur aan de schenen leggen.

Foto: Racing International Photography



Dit artikel werd gepubliceerd door Martijn Wouters in 24 Heures du Mans op zaterdag 22 juni 2013 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 24 Heures du Mans.
  • St. Paul

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons