Nieuwe regels moeten DTM aantrekkelijker maken
Nieuw is ook de verlaging van het minimumgewicht van het voertuig. Inclusief piloot en uitrusting weegt de wagen nu 1.115 kg, waar het vorig jaar nog 1.125 kg was. Het minimale gewicht van de toerwagen is vastgesteld op 1.031 kg. Ook is het toegestane motorgebruik per seizoen iets uitgebreid, van zeven naar acht krachtbronnen per constructeur. Dit vanwege de extra meeting op de kalender, die vorig jaar bestond uit 9 evenementen. Komend seizoen mag er ook een teamlid extra aan de auto werken tijdens de verplichte pitstops. De organisatie achter de Duitse serie kijkt ook nog naar het afschaffen van het gebruik van de zogenaamde pitstopborden, dit om het tonen van tactische berichten op het bord uit te sluiten. Voorafgaand aan het DTM-seizoen 2018 testen de 18 piloten hun wagen tijdens de ITR testdagen van 9 tot 12 april op de piste van Hockenheim, waarna er op 5 en 6 mei op hetzelfde circuit het startschot wordt gegeven voor de eerste races van het seizoen.
Foto's: DTM
Tweet