Nieuwssprokkels van de afgelopen week uit de endurance racerij



*** Ben Hanley gaat volgend jaar op twee fronten actief zijn. De Brit heeft al een programma dat vast ligt in IMSA met United Autosports, maar daar zal hij ook de European Le Mans Series aan toevoegen. Hanley is de eerste die bevestigd werd voor het Anglo-Amerikaanse team in de ELMS, dat met drie wagens aan de start wil verschijnen in 2024.

*** MDK Motorsports en High Class Racing slaan de handen in elkaar. Beide teams gaan namelijk een front vormen in zowel IMSA als de Asian Le Mans Series. Ze kennen elkaar al vanuit het Amerikaanse kampioenschap en gezien de vriendschap tussen eigenaren Mark Kvamme en Anders Fjordbach, besloten zij om onder één noemer te werken.De deelname aan de Asian Le Mans Series is al bevestigd, daar starten zij met een Oreca LMP2 voor Seth Lucas, Dennis Andersen en Fjordbach.
*** Nog iemand die al zeker aanwezig zal zijn in Sepang volgende maand is PJ Hyett. De teameigenaar en piloot van AO Racing met de beruchte Rexy zal namelijk zijn debuut maken in de LMP2-klasse. Daar zal hij instappen in één van de Proton Competition Oreca's. Voor de Amerikaan ook de eerste stap richting zijn volgende plannen: aan de start komen in IMSA met een Oreca en tevens de 24 uren van Le Mans rijden in een LMP2.

*** Ginetta heeft afgelopen week een EVO versie voorgesteld van de Ginetta G56. De eerste versie kende zijn debuut in 2021, maar het merk reed niet echt meer op Europees niveau als voorheen. De wagen was vooral in het Brits GT-kampioenschap te vinden. Dat wil de constructeur uit Yorkshire veranderen en daarom bouwde het een Evo versie waar men toch verschillende wijzigingen doorgevoerd heeft rond de motor en de cockpit. Ondertussen heeft de wagen ook al zijn eerste wedstrijd verreden, in de Ultimate Cup Series in Magny Cours. Daar wonnen Lawrence en Freddie Tomlinson samen met Mike Simpson de wedstrijd.
Foto's: Super GT - NISMO - IMSA - Racing International Photography - Geert Franquet
Tweet