van der Horst

Oostenrijk: VT1: Vandoorne én Alonso in top 10 – Hamilton P1

Stoffel Vandoorne
Stoffel Vandoorne
Tijdens de eerste vrije training voor de Grote Prijs van Oostenrijk in Spielberg was het Lewis Hamilton die met zijn Mercedes het pak aanvoerde. De Brit wist zijn snelste tijd verrassend neer te zetten op de meest harde rubber van het weekend: de geel gemarkeerde zachte P-Zero band van Pirelli. En bij McLaren-Honda mogen ze tevreden terugkijken op een geslaagde eerste sessie. Stoffel Vandoorne werd knap zevende, en was zo'n twee tiende van een seconde sneller dan teamgenoot Fernando Alonso op P9. WK-leider Sebastian Vettel werd in zijn Ferrari vierde.

Het ziet er naar uit dat McLaren door de nieuwe specificatie van de Honda-krachtbron een boost gekregen heeft. Gans de sessie lang reden Vandoorne en Alonso mee in de top 10. Onze landgenoot wist 30 ronden af te leggen in de MCL32, terwijl zijn Spaanse teamcollega er twee minder afwerkte. Max Verstappen wist zich met de Red Bull RB13 laat in de sessie naar de tweede plaats te loodsen. Maar tijdens zijn laatste snelle ronde – waarbij hij snelst was in de eerste sector – was Max iets te ambitieus in de derde bocht en tolde hij hierdoor om zijn as. Om 14u00 gaat de tweede sessie van start.

Uitslag Vrije Training 1 F1 Grote Prijs van Oostenrijk 2017

#RijderTeamResultaat
1.Lewis HamiltonMercedes1:05.975
2.Max VerstappenRed Bull+ 0.190
3.Valtteri BottasMercedes+ 0.370
4.Sebastian VettelFerrari+ 0.449
5.Daniel RicciardoRed Bull+ 0.645
6.Kimi RäikkönenFerrari+ 0.873
7.Stoffel VandoorneMcLaren+ 1.308
8.Daniil KvyatToro Rosso+ 1.462
9.Fernando AlonsoMcLaren+ 1.535
10.Esteban OconForce India+ 1.536
11.Felipe MassaWilliams+ 1.575
12.Kevin MagnussenHaas+ 1.619
13.Carlos SainzToro Rosso+ 1.658
14.Jolyon PalmerRenault+ 1.674
15.Lance StrollWilliams+ 2.066
16.Romain GrosjeanHaas+ 2.099
17.Sergey SirotkinRenault+ 2.611
18.Alfonso CelisForce India+ 3.305
19.Pascal WehrleinSauber+ 3.348
20.Marcus EricssonSauber+ 4.878

Foto: Niels Vaeck




  • STX Motorhomes

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons