Patrick Michiels en Diederick Ceyssens verdedigen het nummer 911
Patrick Michiels: “We rijden met het nummer 911 op de deur en zijn daar best fier op. Diederick heeft er reeds vier edities opzitten en ik begin zaterdag aan mijn tweede. De sfeer is waanzinnig en allemaal mensen met dezelfde passie voor oude racewagens. We rijden met twee piloten, maar mogen niet langer dan 2,5 uren in de wagen blijven. We moeten dus minstens tweemaal stoppen. We krijgen 100 liter mee en hopen op één tankbeurt, want de piloten moeten zelf uit de wagen en zelf tanken aan de pomp. En dit terwijl er geen radioverbinding is en de kans bestaat dat je in file staat aan de pomp. Dat hoort er nu eenmaal bij. Over een algemeen klassement moeten we ons geen illusies maken en ook winst in de Klasse is quasi onmogelijk gezien de zware concurrentie van ondermeer enkele Marcossen en Morgans in onze Klasse. Er zitten meer dan 30 wagen in onze Klasse GTS 11, waaronder een 10-tal Porsches en daar willen we ons doel van maken. We willen eindigen bij de beste Porsches. En voor de rest wordt dit puur genieten, want met een dergelijke wagen ga je dwars de Raidillon op”.
De Britten zijn uiteraard en zoals altijd in overmacht inzake kwantiteit, maar naast enkele gerenommeerde namen als Huff, Adorf, Greensall, Keen, Stippler, Hart, Pastorelli, Wallace, enz. zien we toch ook enkele ronkende Belgische namen zoals ondeermeer Bernard De Dryver, Fred Bouvy en enkele gevestigde waarden binnen het Belgian Historic gebeuren. We denken dan vooral aan ondermeer Dirickx, Devreker, Geebelen, De Craene, Wymeersch, Van Dyck, Emiel De Weerdt, Paisse, Selders, Van Sprundel, Lambiliotte, Ceyssens, Michiels en nog vele anderen.
Foto: Patrick Michiels
Tweet