van der Horst

Porsche blijft ook aan boord voor Gen4

Voorvleugels Pascal Wehrlein - TAG Heuer Porsche Formula E Team
Voorvleugels Pascal Wehrlein - TAG Heuer Porsche Formula E Team
Een dag voordat de Shanghai E-Prix van start gaat, heeft Porsche bevestigd dat ze ook aanwezig zullen blijven wanneer de Formule E van start gaat met Gen4. Vooraf aan deze aankondiging hadden slechts twee merken - Nissan en Jaguar - hun deelname echt bevestigd, terwijl Lola-Yamaha na hun eerste kennismaking ook tot de kanshebbers voor volgend seizoen behoort. Volgens de topmensen bij Porsche was dit niet meer dan een logische keuze, hoewel er soms twijfels waren gerezen.
  • Belgian Truck GP
António Félix da Costa
António Félix da Costa
Sinds Londen vorig jaar zijn Porsche en de FIA in het kampioenschap in conflict vanwege stevige straffen die Porsche kreeg. António Félix da Costa werd bestraft vanwege te weinig druk in de banden, zij het omdat hij met een lekke band reed, wat resulteerde in het verlies van de titel bij de teams. Dat was een harde klap, met zelfs een rechtzaak bij het sporttribunaal als gevolg. Of net zoals het "springveer-verhaal" in Misano dit jaar, ook rond de Portugees.

Natuurlijk is de Formule E erg verheugd dat de enige overgebleven Duitse constructeur bij het kampioenschap blijft. Michael Steiner, een van de leden van de raad van bestuur bij Porsche en Thomas Laudenbach, vice-president van Porsche Motorsport, beschouwen dit als een logische keuze in hun persbericht. Hiermee zijn er al drie merken bevestigd voor 2026/27 en mogelijk volgen nog meer daarna, terwijl het waarschijnlijk is dat Lola-Yamaha na hun eerste kennismaking ook zal instappen. Dan rest de vraag wat de andere merken zullen doen. DS is al geruime tijd geen zekerheid meer, terwijl het ook erg stil is rond de toekomst van Mahindra. Zullen we ook nieuwe merken zien? Dit zijn vragen die hopelijk snel beantwoord zullen worden.

Foto's: Kurt Vanhoenacker - Formula E



Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in Formule E op donderdag 23 mei 2024.
  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons