van der Horst

Red Bull Ring: TDS Racing wint ondanks pech - Longin zesde in LMP3

TDS Racing - Oreca 05
TDS Racing - Oreca 05
De Thiriet by TDS Racing Oreca 05 Nissan heeft de derde manche van de European Le Mans Series gewonnen, de 4H of Red Bull Ring. De wagen van Pierre Thiriet, Mathias Beche en Ryo Hirakawa haalde het met een ruime voorsprong (+51s) op de Eurasia Motorsport Oreca Nissan van Gommendy-De Bruijn-Pu. Opvallend, aangezien de wagen twee extra stops moest maken om schade vooraan te herstellen. Hun naaste belager, de G-Drive Racing Gibson 015s van Dolan-Tincknell-Van Der Garde, verloor in de eindfase nog tijd met een gelijkaardig euvel maar werd nog derde. De Panis-Barthez Competition Ligier JS P2 die van op pole was vertrokken werd pas zevende na technische problemen.
Race Performance - Ligier JS P3
Race Performance - Ligier JS P3
In LMP3 scoorde United Autosports Ligier een derde opeenvolgende zege met Alex Brundle, Mike Guash en Steven England. Nochtans overschreed de Duqueine Engineering Ligier van Dino Lunardi, David Hallyday en David Droux de meet als eerste, doch de wagen kreeg achteraf vier seconden straftijd voor het niet respecteren van de minimum pitstoptijd en werd zo tweede. De Race Performance Ligier #8 van onder meer Bert Longin werd nog knap zesde (op 19 deelnemers), nadat men door technische problemen in de kwalificaties helemaal achteraan was moeten starten.

JMW Motorsport - Ferrari 458 Italia GTE
JMW Motorsport - Ferrari 458 Italia GTE
GTE werd gedomineerd door Ferrari, dat het volledige podium voor zich had. De JMW Motorsport 458 Italia #66 van Andrea Bertolini, Rob Smith, Rory Butcher won met een ronde voorsprong op het AF Corse exemplaar #51 en de wagen van AT Racing.

--- UITSLAG ELMS 4H RED BULL RING (PDF) ---

Foto's: ELMS



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in European Le Mans Series op zondag 17 juli 2016 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 4H Red Bull Ring.
  • Powercars

Copyright 2000-2021 Autosport.be - Contacteer ons