Renault stelt zijn R.S.20 Formule 1-bolide voor
Wat we wel al kunnen zien, is dat Renault nog meer de kaart van de zwarte kleur lijkt te hebben getrokken. Daar waar er in 2019 nog vrij vele gele vlakken in het design zaten, lijken het voor 2020 enkel nog gele accenten te worden. Op voorwaarde natuurlijk dat de livery niet meer wordt aangepast in de aanloop naar de seizoensopener in het Australische Melbourne.
Er blijven dus nog enkele vragen open, niet enkel wat het design betreft. Het is vooral de vraag of Esteban Ocon en Daniel Ricciardo Renault weer uit het dipje van afgelopen seizoen kunnen halen. In plaats van het gat naar de top te dichten, was het eerder achterom kijken voor de Franse renstal. Het Franse team eindigde zelfs achter McLaren, dat gebruikmaakte van motoren van... Renault.
Naast de nieuwigheden op mechanisch vlak, versterkte Renault recent ook de rangen. Zo kwam Pat Fry over na een carrière waarin we hem onder meer bij McLaren en Ferrari aan het werk zagen. Hij krijgt verantwoordelijkheid over het chassis, terwijl de Zuid-Afrikaan Dirk de Beer terugkeert en orde op zaken moet stellen op vlak van aerodynamica. Voor 2021 lijkt er voor hem een nog grotere rol weggelegd, gezien de reglementen grondig veranderen voor dat seizoen.
Presentaties F1-teams 2020
- Ferrari - dinsdag 11 februari
- Renault - woensdag 12 februari
- Red Bull - woensdag 12 februari
- McLaren - donderdag 13 februari
- Alpha Tauri - vrijdag 14 februari
- Mercedes - vrijdag 14 februari
- Racing Point - maandag 17 februari
- Williams - maandag 17 februari
- Alfa Romeo - woendag 19 februari
- Haas - woensdag 19 februari
Foto's: Renault F1
Tweet