van der Horst

Smallere Halo getest door Mercedes

Een smallere versie van de Halo
Een smallere versie van de Halo
Gisteren op de Hungaroring probeerde Mercedes AMG een smallere versie van de Halo uit. Het was de eerste maal sinds de controversiële beslissing om deze hoofdbescherming vanaf volgend seizoen in de F1 te introduceren dat de Halo terug op de piste verscheen. En het was Mercedes-junior George Russell die het mocht uitproberen. Achteraf liet de GP3-kampioenschapsleider weten dat hij aangenaam verrast was dat de Halo amper invloed had op de zichtbaarheid. “De Halo was meer verrassend dan ik verwacht had”, zei de 19-jarige achteraf aan de pers. “Het zicht was veel beter dan ik me kon inbeelden.”
  • STX Motorhomes
Mercedes-Junior George Russell
Mercedes-Junior George Russell
“Een grappig positief punt was - wanneer het einde van de dag aanbrak en de zon naar beneden ging – dat de Halo eigenlijk de zonnestralen voor mijn ogen blokkeerden. Dus ik zag eigenlijk meer om half zes 's avonds dan normaal het geval zou zijn”, aldus de GP3-rijder. “Om helemaal eerlijk te zijn, was de zichtbaarheid terwijl je een kwalificatieronde aflegde of iets dergelijks volkomen in orde. De enige hindernis dat er zich zou vormen, is bij de start van een race wanneer je naar de startlichten moet kijken. Maar zoals ik zei ben ik volledig verrast door de Halo en hoeveel ik eigenlijk kon zien.”

Mercedes F1 W07 Hybrid met Halo systeem
Mercedes F1 W07 Hybrid met Halo systeem
Dit seizoen zullen we de Halo nog meermaals mogen aanschouwen tijdens de vrije trainingen op vrijdag gedurende de Grote Prijzen, alsook tijdens de test na de race in Abu Dhabi. Dat liet F1-race directeur Charlie Whiting weten. De Brit gaf de teams de toelating om verdere tests uit te voeren tijdens de tweede helft van het 2017-kampioenschap. Maar tijdens de bandentests van Pirelli mag deze hoofdbescherming echter niet gebruikt worden. Over drie weken gaat de volgende manche van het wereldkampioenschap F1 in ons land door en dat op het circuit van Spa-Francorchamps.

Foto's: Racing International Photography




Dit artikel werd gepubliceerd door Ronald Ooms in Formule 1 op donderdag 3 augustus 2017.
  • St. Paul

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons