van der Horst

Spa Euro Race: Stéphane Lémeret blijft leider in het kampioenschap

Karim Ojjeh/Olivier Grotz - Boutsen Ginion Racing BMW Z4 GT3
Karim Ojjeh/Olivier Grotz - Boutsen Ginion Racing BMW Z4 GT3
Stéphane Lémeret (Sport Garage Ferrari 458) heeft zijn prestatie van zaterdag niet kunnen evenaren tijdens de tweede race voor het GT Tour op het circuit van Spa-Francorchamps. De Belg en zijn teamgenoten Arno Santamato en Eric Cayrolle vielen net naast het podium maar hun taak werd bemoeilijkt door een extra lange pitstop wegens de 20 extra seconden na hun zege van zaterdag en een drive-through voor het niet respecteren van de track limieten van Cayrolle. De vierde plaats was echter genoeg om de leiding in het kampioenschap te behouden. De Boutsen Ginion Racing BMW Z4 won voor de tweede maal op rij de Gentlemen Challenge.
  • Powercars
Lémeret/Santamato/Cayrolle - Sport Garage Ferrari 458
Lémeret/Santamato/Cayrolle - Sport Garage Ferrari 458
De overwinning zondag was voor de Imsa Performance Porsche van Raymond Narac, Sébastien Dumez en Olivier Pernaut. De kampioenenwagen van vorig jaar had na anderhalf uur racen slechts een halve seconde voorsprong op de AKKA-ASP Ferrari 458 van Morgan Moullin-Traffort, Philippe Giauque en Jean-Luc Beaubelique. De laatste trede van het podium was voor de Sébastien Loeb Racing Audi R8 LMS ultra van Mike Parisy, David Hallyday en Philippe Gaillard. Lémeret werd met Santamato en Cayrolle nog vierde nadat ze na de lange pitstop pas als achtste de baan weer opkwamen. De top vijf werd afgesloten door de AKKA-ASP Ferrari 458 van het trio Debard-Barthez-Panis.

De zesde plaats ging naar de Boutsen Ginion Racing BMW Z4 GT3 van Karim Ojjeh en Olivier Grotz, die bovendien eerste werden in de Gentlemen Challenge.

Foto's: GT Tour & Spa Euro Race
 



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in FFSA GT Tour op zondag 7 juni 2015 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Spa Euro Races.
  • Circuit Zolder

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons