van der Horst

Spanje: kortnieuws met James Allison, Kovalainen en de Villota

Kimi Räikkönen - Lotus-Renault
Kimi Räikkönen - Lotus-Renault
James Allison, technisch directeur bij Lotus, verlaat het team en wordt vervangen door Nick Chester. Hij wordt in verband gebracht met een transfer naar een ander groot merk waar hij de overgang naar het nieuwe reglement moet voorbereiden. Evenals in Bahrein zal Heikki Kovalainen op vrijdag tijdens de eerste vrije training het stuur nemen van een Caterham CT03, ditmaal moet Pic zijn wagen afstaan. Maria de Villota keert voor het eerst terug naar een F1 wedstrijd sinds haar ongeluk verleden jaar aan boord van een Marussia F1.
Met het vele werk dat de teams voor het ogenblik hebben door zowel de huidige wagen verder te ontwikkelen als door het ontwikkelen van een wagen naar het nieuwe reglement van volgend jaar, komt een transfer van een toptechnicus op dit moment zeer ongelegen. Nochtans maakt men juist dit nu mee bij Lotus , technisch directeur James Allison neemt ontslag en zal later aan het werk gaan bij een andere constructeur. Welke constructeur is nog niet geweten maar de namen van Mercedes en Ferrari worden genoemd.  Allison wordt opgevolgd door Nick Chester die al 12 jaar actief is bij Lotus en momenteel al werkte op zowel de huidige als de toekomstige wagen van het Britse merk.  

Heiki Kovalainen zal vrijdag tijdens de eerste vrije training opnieuw één van beide Caterham wagens besturen. Ditmaal moet Charles Pic zijn wagen afstaan aan de Fin wiens taak het is om te helpen bij de afstelling van de Caterham en zo beide reguliere rijders die over minder ervaring beschikken zo vooruit te helpen.  

Voor het eerst sinds haar ongeluk verleden jaar aan boord van een Marussia F1 zal de Spaanse pilote Maria de Villota aanwezig zijn op een Grand Prix. De Villota geraakte in 2012 ernstig gewond en verloor ondermeer een oog wanneer zij tijdens een testsessie op een vliegveld inreed op de open laadklep van de assistentietruck .

Foto: Racing International Photography



  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons