Terlaemen's Cup: Nabeschouwing GREY Racing
Guino Kenis nam het begin van de wedstrijd voor zijn rekening en liet meteen zijn ervaring spreken. De Turnhoutse BMW-concessiehouder draaide bij momenten tot drie seconden sneller dan de concurrentie, waardoor de BMW al snel op kop lag in de klasse. De mindere kwalificatie kon dus snel worden vergeten. Toen liep het echter mis. Kenis kwam bij het aanremmen voor de Bolderbergbocht onzacht in aanraking met een onvoorzichtige Clio die de BMW van de baan verdrong en kon de auto nog net uit de muur houden. Resultaat: veel schade vooraan, met onder meer een kapotte velg en een lekke band tot gevolg. Later in de wedstrijd kreeg de BMW ook af te rekenen met een slechte balans wegens een defect aan de remmen, vermoedelijk ook het gevolg van deze aanrijding.
Desondanks wist Guino Kenis een nieuw ronderecord in de BMW Clubsport neer te zetten met 1.55.449, terwijl ook Gregory Eyckmans zijn snelheid weer wist te tonen met rondjes van 1.56-1.57 en een nieuwe persoonlijke besttijd op het einde van zijn stint: 1.55.977. Het snelle trappen van zowel Eyckmans als Kenis zorgde ervoor dat ondanks alle pech toch nog een tweede plaats werd behaald. Uiteindelijk stond de auto bijna tien minuten in de pits, oftewel een dik derde meer dan de rechtstreekse concurrenten. De overwinning had er dus zeker ingezeten, maar gezien de pech was iedereen toch zeer tevreden met de mooie tweede stek op het podium.
“Het was een moeilijke wedstrijd, maar uiteindelijk kregen we toch loon naar werken in deze ‘Slag om Terlaemen’. Het was echter niet mogelijk geweest zonder het schitterende werk van de JJ-crew tijdens de pitstops en bij het repareren van de aanzienlijke schade. Zonder hen hadden Guino en ik nog de ziel uit ons lijf mogen rijden, het podium was dan sowieso buiten handbereik geweest,” aldus een tevreden Gregory Eyckmans.
GREY Racing press
Tweet