Thierry Verstraete start seizoen in V de V en GT Sports Club
Thierry Verstraete van zijn kant, die pas op zijn 55ste levensjaar in de autosport stapte, vond dat het met de Gallardo GT3 in BRCC en Supercar Challenge allemaal wat te snel was gelopen en laste een pauze in om zich te herbronnen aan boord van een Formule Renault 2.0 en dit samen met Nick Catsburg als coach.
Thierry Verstraete: “Het was allemaal wat snel gegaan met het debuut in 2013 in een Porsche 997 Cup, samen met Pieter Dubois in de BRCC wat vrij vlot verliep. Nadien heb ik onmiddellijk de stap gezet richting GT3 met een nagelnieuwe Lamborghini Gallardo GT3. Deze stap heb ik iets minder vlot verteerd en zodoende besliste ik om ervaring op te doen in monoplace, waarin het voor de meeste piloten allemaal begon op jonge leeftijd”.
Thierry Verstraete schafte zich een Formule Renault 2.0 aan bij Algarve Pro Racing Team en liet zich omringen tijdens zijn testen door Nick Catsburg en Stuart Cox (ex Jordan GP).
Thierry Verstraete: “Ondertussen staan er 5000 km meer op de teller van de Formule Renault 2.0 en we gingen trainen in onder meer Portimao, Estoril, Valencia en Monteblanco. Ik heb het gevoel dat ik een pak heb bijgeleerd, maar het is nu afwachten of we dit in de praktijk kunnen omzetten in de Lamborghini Gallardo GT3. Daarom heb ik me ingeschreven voor de eerste wedstrijd van de GT Sports Club, een kampioenschap van SRO Motorsports Group en voorbehouden voor Bronze rijders. Kwalificatie, kwalificatie race (25 min) en hoofdrace (40 min) worden afgewerkt door één piloot en zonder pitstops tijdens de wedstrijden. Het wordt aftasten binnen die groep, want ik veronderstel dat er enkele snelle bronze rijders zullen tussen zitten. De eerste van de vier meetings wordt verreden op 18 & 19 april in Barcelona. Verder zijn er nog wedstrijden in Paul Ricard, Algarve en Misano. Veel zal afhangen van de eerste wedstrijd of ik het volledige seizoen zal volmaken binnen de GT Sports Club”.
“Daarnaast zal ik ook aan de start komen van de eerste wedstrijd binnen de V de V, en meer bepaald in de Klasse B van de Challenge Monoplace. De Klasse B is voorbehouden voor Formule wagens tot bouwjaar 2009 en aangezien mijn Formule Renault 2.0 dateert van 2006 is dit de ideale gelegenheid om eens te zien waar ik sta na de vele testkilometers van afgelopen winter”.
“Veel andere alternatieven zijn er niet voor mij, wat de mogelijkheid niet wegneemt dat we ook aan de start zullen verschijnen van de Supercar Challenge. Verder wordt de Lamborghini voorlopig nog niet voorzien van de upgrade die ontwikkeld werd voor de Gallardo GT3. Deze omvat zowel upgrades aan de motor als op aërodynamisch vlak. Mijn motor is nog niet aan revisie toe en ik wil volgens de FIA normen alles ineens doen in de loop van het seizoen. Dat stelt me ook in staat om te zien welke vooruitgang ik heb geboekt tegenover mijn prestaties met de Gallardo vorig jaar”.
Foto's: NSC Motorsports - Marnik Mouchaers
Tweet