Trophée de Bourgogne: Nabeschouwing Aston Martin Brussels Racing
De wedstrijd in Dijon was er één zoals een uithoudingswedstrijd moet zijn. De onderlinge verschillen waren klein, het weer sprak aardig zijn woordje mee met buien en droge periodes en op de meet was het verschil tussen winst en verlies bijzonder gering. Winnaar Tim Verbergt doet het verhaal van de laatste ronden:
“We hadden absoluut geen makkelijke race, met vooral in de openingsfase van de 3 uur durende wedstrijd enkele hachelijke momenten en wat pech bij het wisselen van de banden. In de slotfase leek dan alles in zijn plooi te vallen, maar op enkele minuten van het einde van de race gingen de hemelsluizen weer open. Ik besloot wat defensiever te gaan rijden, maar dat was misschien buiten de opzittende Audi van Maxime Jousse gerekend. Ik heb in de laatste kilometers van de race echt alles uit de kast moeten halen en hield op de meet nog net 1 seconde over… Het was nipt, heel nipt, maar dat maakt deze zege alleen nog maar mooier. Ik ben heel gelukkig voor het hele team, met dank ook aan mijn teamgenoten Bert en Damien voor de race.”
De andere wagen van het team, de Aston Martin Vantage GT3 in de kleuren van Red Bull, reed naar de vierde plek. “Ze hebben pech gehad met een stop & go”, legt José Farasyn uit. “Vanwege te hoge snelheid in de pitlane moest er een straf uitgezeten worden en dat kostte hen een plek op het podium. Al bij al zijn we zeer tevreden met het resultaat van het team. We doen met beide wagens ook een goede zaak in het kampioenschap en dat is wat telt. We schuiven na ons wat moeilijker begin in Zolder naar voren op en het team werkt beter en beter. Je mag niet vergeten dat we amper enkele weken oud zijn en we iedere race nog bijzonder veel bijleren. Deze zege is voor ons een stap vooruit, zowel op mentaal als sportief vlak. We kunnen hier nu op verder bouwen voor de rest van het seizoen om bij de wedstrijd in Zandvoort weer vooraan mee te vechten. Bedankt aan iedereen die dit project mee heeft mogelijk gemaakt.”
Aston Martin Brussels Racing Press
Tweet