van der Horst

Vandierendonck & Van Hooydonk leiders na eerste seizoenshelft

Nicolas Vandierendonck - Jeffrey Van Hooydonk - SRT Corvette ZR1 GTE
Nicolas Vandierendonck - Jeffrey Van Hooydonk - SRT Corvette ZR1 GTE
Na vier weekends en acht races op drie verschillende circuits is de Supercar Challenge halfweg het seizoen en de leiders binnen de Divisie Super GT zijn nog steeds Nicolas Vandierendonck en Jeffrey Van Hooydonk in de SRT-Corvette ZR1 GTE. Reeds na het eerste weekend op Circuit Zolder was het Thems Racing duo leider en na Spa, een tweede maal Zolder en tenslotte Zandvoort tellen Nicolas en Jeffrey nog steeds een voorsprong van vijf punten op de Dodge Viper GT3 R van Team RaceArt. Het was echter een dubbeltje op zijn kant afgelopen weekend in Zandvoort, want Nicolas werd van zijn sokkel gereden en moest genoegen nemen met een vijfde plaats.
Thems Racing by SRT Racing
Thems Racing by SRT Racing
Na zeven podia op rij, waarvan een zege, drie tweede en evenveel derde plaatsen, werd het weekend in het kader van de DTM op Circuit Zandvoort afgesloten in mineur nadat Nicolas Vandierendonck na een kamikaze inhaalbeweging van een concurrent een aanrijding niet kon vermijden en in de kattenbak verdween. Nadien moest de onfortuinlijke West-Vlaamse zakenman richting pits om de schade op te meten. Nadien volgde nog de verplichte pilotenwissel en de schade werd beperkt tot een vijfde plaats waardoor de concurrerende Viper enkele punten kon inlopen op de leiders.

Werk aan de winkel
Nicolas Vandierendonck - Jeffrey Van Hooydonk - SRT Corvette ZR1 GTE
Nicolas Vandierendonck - Jeffrey Van Hooydonk - SRT Corvette ZR1 GTE
Nicolas Vandierendonck: “Ik zou een tevreden man moeten zijn, maar ondanks de leiderspositie is er nog een pak werk voor de boeg. Ik blijf erbij dat de Corvette de Pirelli’s niet goed verteert. Ondanks de formidabele inzet van SRT slagen we er voorlopig niet in om een ideale set up te vinden. Ik worstel met een mentale blokkage en mis vertrouwen in de wagen. Wat een verschil met de eerste kennismaking met de Corvette op de Michelins. De wagen is op Pirelli te agressief overstuurd en niet vergevingsgezind. Ons groot probleem is dat de Corvette te luidruchtig is om te gaan testen. SRT is nu bezig om een andere uitlaat te maken die ons in staat moet stellen om ondermeer te trainen tijdens Curbstone Track Days in Spa. Maar ondertussen moeten we wel eerst richting Assen voor het vijfde raceweekend van het seizoen. Desondanks reed ik een goede race in Zolder toen we de wedstrijd wonnen en is er enige progressie voelbaar. In Zandvoort lukten we een zevende podium op rij tijdens de eerste race, maar in race 2 van het weekend ging het goed mis toen ik na het Scheivlak en op de ideale lijn de volgende snelle bocht wou aansnijden. Henk Thuis kwam veel te snel door het vuil aan de binnenkant. Hij schoof gewoon onderstuurd door en raakte me in mijn deur. We lieten hierdoor een achtste opeenvolgend podium liggen en uiteraard een pak punten. Ik ben ontgoocheld”.

Nicolas Vandierendonck - Jeffrey Van Hooydonk - SRT Corvette ZR1 GTE
Nicolas Vandierendonck - Jeffrey Van Hooydonk - SRT Corvette ZR1 GTE
Jeffrey Van Hooydonk: “We rijden met een van de snelste bolides van het veld, maar ik moet Nicolas bijtreden dat we nog wat werk voor de boeg hebben bij het vinden van een ideale set up voor de Pirelli’s. De banden op zich zijn goed, maar de Corvette reageert nerveus. Ik ben steeds verbaasd als ik mijn onboard beelden na de race analyseer en zie hoeveel correcties ik moet doen tijdens de races. De reactietijd is zeer kort".


Nicolas Vandierendonck - Jeffrey Van Hooydonk - SRT Corvette ZR1 GTE
Nicolas Vandierendonck - Jeffrey Van Hooydonk - SRT Corvette ZR1 GTE
"Desondanks ligt de wagen goed op de baan in zeer snelle situaties omdat daar de aerodynamica zijn werk doet. Maar daarvoor moet je enorm veel vertrouwen hebben en Nicolas mist voorlopig het nodige testwerk. De Corvette vraagt teveel concentratie van hem; iets dat hij nodig heeft in zijn strijd met de concurrentie en dat is moeilijk te combineren bij gebrek aan vertrouwen. Nicolas is nochtans een perfectionist en kan echt snel racen, maar we moeten en zullen een goede set up vinden voor de wagen. We gaan resoluut voor de titel maar daarvoor moeten we sneller worden, want de concurrentie zit ook niet stil. En sneller worden kan je alleen met veel trainingskilometers en niet tijdens de vrije trainingen van een raceweekend”.            

Thems Racing Press



  • LTF

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons