WTCR-deelnemersveld nagenoeg ingevuld
Honda komt met vijf Honda Civic Type-R TCR aan de start. Twee exemplaren voor Boutsen Ginion Racing waar Honda-rijder Tiago Monteiro reeds langer werd bevestigd. Op de naam van de tweede topper die inmiddels al wel tekende, rust nog even een embargo dat we hier respecteren.
Ook ALL.INKL.Com Münnich Motorsport heeft met de snelle Esteban Guerrieri een door Honda gesteunde rijder binnen de rangen. Wie de snelle Argentijn zal flankeren hangt normaliter af van het verloop van de test met twee kandidaat-rijders wiens namen we hier evenmin kunnen vrijgeven. Dat René Münnich zélf met een Civic van vorig jaar aantreedt is zeker, alleen is het nog onduidelijk hoeveel meetings de Duitser zal betwisten.
Hyundai Motorsport bevestigde vier Hyundai i30 TCR. Twee voor het Italiaanse BRC Racing dat vorig jaar de wagen doorontwikkelde, met als (fabrieks)rijders Gabriele Tarquini en vice kampioen WTCC Norbert Michelisz. Ook Yvan Muller Racing waar naast regerend WTCC-kampioen Thed Björk ook de patron zelf achter het stuur kruipt, schenkt Hyundai vertrouwen.
Het Franse Sebastien Loeb Racing verkoos uiteindelijk in zee te gaan met de VW Golf GTI TCR, met Stefano Comini en Jean-KarlVernay in 2016 en 2017 goed voor de TCR International Series-titel. Rijders met dienst hier zijn oud-WTCC-kampioen Rob Huff en Mehdi Bennani, beiden racewinnaars in het al dan niet tijdelijke ter ziele gegane WTCC.
Van DG Sport, het vierde Belgische team dat dit jaar zijn opwachting in de nieuwe serie maakt, is geweten dat het twee Peugeot 308 TCR inzet waarvan één voor Fransman Aurélien Comte - hoewel nog steeds niet officieel bevestigd - en misschien Mato Homola, ook de Slovaak maakte eerder reeds de dienst uit bij het team uit Theux.
Alfa Romeo-fans kijken ongeduldig uit naar de beide Giulietta's die het Italiaanse tuningbedrijf Romeo Ferraris eerder al bij GE-Force aankondigde. Voor het stuur van de Italiaanse schone worden Dušan Borković en Davit Kajaia als grootste kanshebbers getipt.
Ook SEAT dat er reeds van bij de start van de TCR International Series in 2015 bij was, is met het Spaanse Campos Racing zo goed als zeker van de partij. Pepe, de oudste van de Oriola-broers wordt in dat geval vanzelfsprekend als rijder getipt en ook de naam van John Filippi, vorig jaar nog bij Sebastien Loeb Racing onder dak, gaat over de tongen.
Indien het optelsommetje klopt blijven er dan nog slechts drie starttickets te begeven. Voortgaand op de
geruchtentrommel zou Zengo Motorsport met youngsters Daniel Nagy en Ferenc Ficza twee SEAT's bemannen, andere bronnen achten dit dan weer uitgesloten.
Foto's: Audi AG en Honda Racing
Tweet